PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Wygodniejsze perony i sprawniejsza komunikacja. Modernizacja linii Warszawa-Lublin

  • Tomasz Jakubowski    6 sierpnia 2019 - 12:20
Wygodniejsze perony i sprawniejsza komunikacja. Modernizacja linii Warszawa-Lublin
Od wiosny pasażerowie korzystają już z dwóch nowych peronów (Fot. Warszawa-lublin.pl)

Wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel podczas briefingu prasowego w Otwocku poinformował o efektach modernizacji tej stacji w ramach przebudowy linii kolejowej z Warszawy do Lublina. Po zakończeniu modernizacji pociągi pojadą sprawniej i bezpieczniej, a komunikacja kolejowa w mieście będzie wygodniejsza. Wartość prac realizowanych w Otwocku przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA to ok. 90 mln zł.




  • Połowa stacji w Otwocku zyskała nowy układ torowy.
  • To część prac związanych z modrnizacja odcinka z Warszawy do Lublina.
  • Równolegle przebudowywany jest odcinek Otwock – Pilawa.

– Jesteśmy w fazie realizacji największych w historii inwestycji kolejowych, które realnie wpływają na poprawę dostępu mieszkańców do kolei w relacjach aglomeracyjnych i międzyregionalnych. Modernizacja stacji i przystanków w całej Polsce, tak jak na linii Lublin – Warszawa, zapewni komfortową obsługę wszystkich pasażerów. Rezultaty Krajowego Programu Kolejowego odczuwa coraz więcej obywateli – powiedział wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.

9 km torów

Od wiosny pasażerowie korzystają już z dwóch wygodnych peronów, wyposażonych w nowe ławki, szerokie wiaty, informację pasażerską, oświetlenie i nagłośnienie. Na perony można się dostać nowym przejściem podziemnym wyposażonymi w pochylnię. Dla osób niewidomych i niedowidzących powstały ścieżki dotykowe. Docelowo w tunelu, który połączy dwie części miasta, powstaną 2 windy zapewniające dojście osobom o ograniczonej możliwości poruszania się. Postępują prace przy budowie trzeciego peronu, który będzie dostosowany do obsługi pociągów dalekobieżnych i aglomeracyjnych. 

Połowa stacji w Otwocku zyskała nowy układ torowy. Kontynuowane są prace w drugiej części stacji. Wykonano większość robót ziemnych, trwa budowa torów, sieci trakcyjnej oraz kontynuowana jest budowa przejść podziemnych pod torami. Łącznie na stacji zmodernizowanych zostanie 9 km torów, 11 km sieci trakcyjnej, wymienionych zostanie 30 rozjazdów. Zamontowany zostanie nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym. 

– Tworzymy dobre warunki do lepszych podróży w aglomeracjach i pomiędzy województwami. Dążymy do tego, aby pasażerowie mogli szybko, wygodnie i bezpiecznie podróżować pomiędzy Warszawą a Lublinem. W Otwocku mieszkańcy już korzystają z nowych peronów, i bezpiecznego skrzyżowania drogi z torami. Przebudowa całej trasy przyniesie korzyści mieszkańcom Mazowsza i Lubelszczyzny – powiedział prezes PKP PLK SA Ireneusz Merchel. 

Bezkolizyjne skrzyżowania 

Od 26 lipca tego roku kierowcy korzystają z nowego przejazdu pod torami. Budowa wiaduktu kolejowego ułatwiła dojazdy i dojście m.in. do pracy i szkoły. Oprócz wiaduktu powstał nowy układ drogowy, w tym 2 ronda i chodniki dla pieszych. Budowane jest również bezkolizyjne skrzyżowanie w miejscu przejazdu kolejowo-drogowego. Obok wiaduktu powstanie tunel dla pieszych z pochylniami. Jeszcze w pierwszej połowie sierpnia rozpocznie się modernizacja drugiego wiaduktu kolejowego. Obniżona zostanie droga pod nowymi wiaduktami kolejowymi, co umożliwi przejazd wyższym pojazdom. Zakończenie wszystkich prac w Otwocku zaplanowano na grudzień 2020 r. 

Równolegle przebudowywany jest odcinek Otwock – Pilawa, na którym prace rozpoczęły się w maju 2019 r. Roboty obejmują budowę drugiego toru, obiektów inżynieryjnych, instalację sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Na trasie od Otwocka do Pilawy zdemontowano wszystkie tory i sieć trakcyjną na odcinku 25 km. Trwają roboty ziemne pod nowobudowany drugi tor. Zgromadzono już 120 tys. podkładów, 140 km nowych szyn, 7398 ścianek peronowych itp. Prace na tym odcinku zakończą się w przyszłym roku. 

Szybko i komfortowo

Po zakończeniu inwestycji czas przejazdu najszybszego pociągu między stolicami Mazowsza i Lubelszczyzny skróci się do ok. półtorej godziny. Pociągi pojadą z prędkością do 160 km/h. Sprawniejsze przejazdy zapewni drugi tor między Otwockiem a Pilawą. 

Modernizacja linii kolejowej nr 7 jest największym projektem w Krajowym Programie Kolejowym. Wartość projektu wynosi ponad 3,4 mld zł, z czego kwota dofinansowania unijnego z POIiŚ to ponad 2,9 mld zł. Prace zostaną zrealizowane do 2022 r.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.