Partner portalu

Wyłoniono najkorzystniejsze oferty na budowę fragmentów trasy Via Carpatia

Wybrano najkorzystniejsze oferty na zaprojektowanie i budowę trzech odcinków drogi ekspresowej S19 od końca obwodnicy Kraśnika (Lubelskie) do granicy woj. lubelskiego z podkarpackim, czyli trasy Via Carpatia, o łącznej długości 33 km.

• Wszystkie odcinki mają być zrealizowane w ciągu 34 miesięcy, bez wliczania w ten czas okresów zimowych podczas realizacji robót (od 15 grudnia do 15 marca).

• Drogi będą objęte gwarancją przez 10 lat.

Jeśli w ciągu 10 dni nie wpłyną odwołania, to po zakończeniu kontroli prowadzonej przez prezesa Urzędu Zamówień Publicznych będzie można podpisać z wyłonionymi wykonawcami umowę na zaprojektowanie i budowę - poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Najkorzystniejszą ofertę na odcinek od węzła Kraśnik Południe do węzła Janów Lubelski Północ - długości około 18 km - złożyło konsorcjum firm Strabag i Strabag Infrastruktura Południe. Zaproponowało cenę blisko 390 mln zł brutto.

To samo konsorcjum złożyło najkorzystniejszą ofertę, z ceną 183,5 mln zł brutto, na 8-kilometrowy odcinek od węzła Janów Lubelski Południe do węzła Lasy Janowskie, na granicy woj. lubelskiego i podkarpackiego.

Natomiast na odcinek stanowiący obwodnicę Janowa Lubelskiego o długości około 7 km najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Mota-Engil Central Europe. Cena - 148,5 mln zł brutto.

Wszystkie odcinki mają być zrealizowane w ciągu 34 miesięcy, bez wliczania w ten czas okresów zimowych podczas realizacji robót (od 15 grudnia do 15 marca). Drogi będą objęte gwarancją przez 10 lat.

Trwa przetarg na 42-kilometrowy fragment S19 od obwodnicy Lublina do Kraśnika. Zdanie zostało podzielone na trzy części. Do 19 firm, które przeszły pierwszy etap postępowania, wysłano zaproszenia do składania ofert cenowych. Umowy z wykonawcami mają być podpisane jeszcze w tym roku.

Trwa także postępowanie przetargowe na opracowanie dokumentacji projektowej na ponad 81 km S19 od węzła Lubartów (woj. lubelskie) do granicy województw lubelskiego i mazowieckiego. Wykonanie dokumentacji projektowej podzielono na trzy części, z których każda obejmuje po dwa odcinki trasy.

Oferty złożyło dziewięć firm. Wybrani wykonawcy będą mieli 23 miesiące na zrealizowanie koncepcji programowej i dokumentacji.

Droga ekspresowa S19 ma stać się główną trasą komunikacyjną na kierunku północ-południe we wschodniej części Polski i stanowić część międzynarodowej trasy Via Carpatia, która przebiegać ma z Kłajpedy i Kowna na Litwie przez Białystok, Lublin, Rzeszów i słowackie Koszyce do Debreczyna na Węgrzech, a dalej do Rumunii, Bułgarii i Grecji.

Zobacz nasze najnowsze 1x1 z Jerzym Polaczkiem z PiS. Czy województwo straci wpływ na ważny port lotniczy?

 
KOMENTARZE0

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!