PKP dysponują pokaźnym zasobem nieruchomości, z którego jednak spora część nie jest już wykorzystywana pod działalność kolejową. Co więcej, są to nierzadko zdegradowane obszary, na których od lat nic się nie dzieje. A mogłoby, gdyby stały się własnością lokalnych samorządów, te jednak niekoniecznie są chętne, żeby je wykupić i naciskają na nieodpłatne przekazanie. Jak pod tym kątem wygląda współpraca kolei i JST? Czy można znowelizować przepisy tak, żeby więcej tego rodzaju gruntów za darmo trafiało do gmin?
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
ja, 2021-12-19 21:08:26
duża większość tak zwanych JST od 7 boleści, zamiast rewitalizować stare linie kolejowe to przerabiają je na ścieżki do pedałowania. (rowerowe)
Rada od "przyjaciela", 2021-12-14 12:56:09
Do obserwator: Jak łatwo dysponujesz pieniążkami innych. Bezpłatnie, z funduszy (czytaj podatków), a na końcy co? Cichutka sprzedaż na przetargu tylko dla znajomych?
obserwator, 2021-12-13 17:01:34
Trzeba je przekazać bezpłatnie skarbowi państwa albo samorządom które za pieniądze z funduszy na ochronę środowiska je zrewitalizują.
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!