PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

144 chętnych do opracowania logotypu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii

  • PAP/JS    16 lipca 2018 - 18:33
144 chętnych do opracowania logotypu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii
Po weryfikacji, czy wszystkie zgłoszenia są kompletne pod względem formalnym, prace zostaną przekazane komisji konkursowej (fot. pixabay.com)

144 zgłoszenia wpłynęły na konkurs dotyczący opracowania projektu logotypu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii (GZM). Do 24 lipca komisja konkursowa wybierze pięć najlepszych zgłoszeń, które zostaną zakwalifikowane do drugiego etapu konkursu.




W miniony piątek (14 lipca) Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia zakończyła przyjmowanie zgłoszeń w międzynarodowym konkursie na opracowanie projektu jej logotypu. W pierwszym etapie konkursu zainteresowane podmioty przysyłały swoje portfolio z trzema dowolnymi projektami logotypów.

"Teraz nadesłane zgłoszenia zostaną ocenione pod względem formalnym i przekazane do recenzji komisji konkursowej. Większość prac, które otrzymaliśmy, została nadesłana przez polskich autorów, ale mamy również kilka zgłoszeń z zagranicy, z Portugalii, Włoch oraz Wielkiej Brytanii" - poinformował w poniedziałek dyrektor departamentu promocji i komunikacji społecznej GZM Rafał Kurowski.

Po weryfikacji, czy wszystkie zgłoszenia są kompletne pod względem formalnym, prace zostaną przekazane komisji konkursowej. Ocenią je: Przemo Łukasik, właściciel pracowni medusa group; dr hab. Justyna Kucharczyk z Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach; Matylda Sałajewska, kuratorka Katowice Street Art Air; Maciej Siuda ze School of Form w Poznaniu, a także przewodniczący zarządu GZM Kazimierz Karolczak, Karolina Wadowska z zarządu Metropolii oraz Paulina Rduch z departamentu strategii i planowania przestrzennego GZM.

Piątka najlepszych zgłoszeń ma być wyłoniona do 24 lipca. Ich autorzy zostaną zaproszeni do drugiego etapu konkursu, polegającego na zaprojektowaniu propozycji logotypów dla GZM. Autorzy będą mieli na to czas do 26 sierpnia, a rozstrzygnięcie konkursu zaplanowano na 28 sierpnia. Każdy z finalistów otrzyma po 3 tys. zł nagrody, zaś zwycięzca dodatkowe 17 tys. zł i propozycję opracowania księgi znaku dla Metropolii.

W regulaminie konkursu znalazły się wskazówki, którymi projektanci powinni kierować się w pracach nad logotypem GZM. Jedną z nich jest to, by przedstawiony projekt "zrywał z wciąż funkcjonującymi stereotypami i pokazywał potencjał Metropolii". Logo powinno być również "świeże, proste, eleganckie i funkcjonalne" - takie, by można było je prezentować zarówno podczas imprez lokalnych, jak i na największych światowych wydarzeniach biznesowych.

W regulaminie określono m.in. z jakimi wartościami powinno kojarzyć się przyszłe logo Metropolii: współpracą, otwartością, nowoczesnością, różnorodnością, tolerancją, potencjałem intelektualnym i gospodarczym, dbałością o środowisko naturalne czy ideą smart city (inteligentnego miasta). Projekt logotypu powinien też uwzględniać, że Metropolia próbuje odmienić przemysłowy wizerunek Górnego Śląska i Zagłębia Dąbrowskiego.

W konkursie mogły wziąć udział osoby pełnoletnie, projektanci, podmioty gospodarcze, zajmujące się projektowaniem, grafiką, tworzeniem identyfikacji wizualnej oraz studenci kierunków projektowych.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.