PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Andrzej Halicki: Łódź to najlepsze miejsce na Instytut Samorządności

  • pt    21 maja 2015 - 12:53
Andrzej Halicki: Łódź to najlepsze miejsce na Instytut Samorządności
Instytut Samorządności będzie miał siedzibę w Łodzi - fot.mac.gov.pl

Minister Andrzej Halicki poinformował, że nadzorowany przez Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji Instytut Samorządności będzie miał siedzibę w Łodzi.




Rolą Instytutu Samorządności będzie naukowe wspieranie działalności samorządowej.

Jednostka budżetowa nadzorowana przez resort administracji zostanie powołana w 25-lecie odrodzenia samorządu w Polsce i będzie nawiązywać do organu istniejącego w dwudziestoleciu międzywojennym.

Zadania Instytutu Samorządności

Do zadań nowej placówki mają należeć m.in. inicjatywy legislacyjne, ocena funkcjonowania samorządu terytorialnego na wszystkich szczeblach, tworzenie przyjaznej administracji, usprawnianie pracy urzędów, pomoc prawna, analizy oraz kształcenie pracowników administracji. Instytut, zgodnie z zamierzeniami, ma stanowić także platformę do dyskusji dla różnych środowisk.

Czytaj też: Jerzy Stępień: Instytut Samorządności? Czemu nie

Szef MAC podkreślił, że Instytut miałby być zapleczem naukowym dla ministerstwa zarówno w przypadku prac legislacyjnych, jak i rozwiązań technologicznych.

Także analiza i pomoc prawna w związku z bieżącą działalnością Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego będzie stanowiła jeden z elementów działalności Instytutu. Minister Halicki dodał, że najlepszym partnerem dla ministerstwa jest Łódź. Obecnie trwają konsultacje dotyczące lokalizacji Instytutu.

System Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją

Łódź będzie również pierwszym samorządem, który rozpocznie we wrześniu wdrażanie systemu do Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją, opracowanego w Podlaskim Urzędzie Wojewódzkim w Białymstoku.

System EZD został stworzony i jest nadzorowany przez administrację wojewódzką w Białymstoku, ale jest własnością Skarbu Państwa.

Oferowany jest urzędom nieodpłatnie. Powstał dla usprawnienia funkcjonowania administracji publicznej dzięki wykorzystaniu narządzi teleinformatycznych. Jego uczestnikami są urzędy administracji rządowej zarówno centralne, jak i terenowe.

Przedsięwzięcie realizowane jest na zasadach niekomercyjnych, opiera się na współpracy wszystkich urzędów.

Obecnie EZD PUW funkcjonuje jako podstawowy system załatwiania i rozstrzygania spraw oraz wykonywania czynności kancelaryjnych w 224 różnych instytucjach administracji centralnej. Są wśród nich np. urzędy wojewódzkie (14), ministerstwa (9), archiwa państwowe, uczelnie czy np. Izba Celna.

 

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.