PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Badania na temat utrudnień dla cudzoziemców w urzędach

  • PAP    28 lipca 2011 - 15:29
Badania na temat utrudnień dla cudzoziemców w urzędach

Bariera językowa i biurokracja w krakowskich urzędach to najczęstsze utrudnienia, na jakie napotykają cudzoziemcy – wynika z badań Stowarzyszenia Promocji Wielokulturowości.




Pozytywne oceny uzyskała policja. „Istnieją poważne problemy z porozumieniem się z krakowskimi urzędnikami i brak dostępu do informacji dla obcokrajowców” – komentowała w czwartek wyniki badań prezes stowarzyszenia Anna Kostecka.

Stowarzyszenie Promocji Wielokulturowości „Interkulturalni Pl” opublikowało raport pt. „Cudzoziemcy w Krakowie – monitoring dostosowania Krakowa do potrzeb obcokrajowców” – w którym przedstawiono rezultat siedmiomiesięcznych badań finansowanych przez Fundację im. Stefana Batorego.

Celem projektu była odpowiedź na pytanie: co zrobić, aby ułatwić cudzoziemcom życie w Krakowie.

„W naszym projekcie chcieliśmy zwrócić uwagę na problemy, z którymi zmagają się cudzoziemcy przybywający do Krakowa, dlatego przyjrzeliśmy się dokładniej pracy urzędników, policji, pracowników Regionalnego Dworca Autobusowego (RDA), PKP, Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji (MPK) i rozwiązaniom logistycznym transportu publicznego” – mówiła wiceprezes stowarzyszenia Iga Machalewska.

Pozytywne oceny uzyskała w ankietach policja. Badani ocenili, iż służba ta jest bardzo dobrze przygotowana do obsługiwania cudzoziemców. Podobnie wygląda ocena RDA i MPK. Chwalono m.in. automaty biletowe i przejrzystą stronę internetową przedsiębiorstw.

Negatywne oceny zebrało PKP. Wszystkie ankietowane osoby na pytanie: „czy dworzec główny w Krakowie jest przystosowany do obsługi obcokrajowców?”, odpowiedziały: nie.

Obsługującym cudzoziemców urzędnikom natomiast najczęściej zarzucano biurokrację i brak kompetencji językowych.

„Cieszymy się, że taki raport powstał, gdyż daje nam to szersze spojrzenie na pracę naszych urzędników. Przeczytaliśmy go z wielkim zainteresowaniem i staramy się zrobić wszystko, aby było lepiej” – powiedziała dyrektor Oddziału do Spraw Cudzoziemców Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego Lucyna Gajda. Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (1)

  • J. PLEWIONY, 2011-07-28 18:57:01

    no i jak tu się mają dogadać, skoro istnieje bariera językowa? Biedni cudzoziemcy...

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.