PARTNER PORTALU
  • BGK

Białystok: W urzędzie wiedzą, jak obsłużyć osoby niesłyszące

  • MN    21 sierpnia 2017 - 15:37
Białystok: W urzędzie wiedzą, jak obsłużyć osoby niesłyszące
Stowarzyszenie „MIG-iem” podczas wizyty w białostockim magistracie. (fot. M.Jakowiak/UM Białystok)

Osoby niesłyszące załatwiając sprawy w Urzędzie Miejskim w Białymstoku mogą liczyć na kontakt z urzędnikami posługującymi się językiem migowym.




• Obecnie w białostockim urzędzie przeszkolonych w tym zakresie jest dwunastu pracowników.

• Miasto realizuje ustawowy obowiązek zapewnienia obsługi interesantów niesłyszących.

• Ostatnio przekonali się o tym podopieczni Stowarzyszenia Pomocy Niesłyszącym „MIG-iem”.

Białostoccy urzędnicy przekonują, że niesłyszący i słabosłyszący mieszkańcy udając się do urzędu nie mają kłopotu z porozumieniem się m.in. w Urzędzie Stanu Cywilnego, a także w departamentach: obsługi mieszkańców, kultury, promocji i sportu, spraw społecznych, finansów i geodezji.

Pod koniec lipca sprawdzili to podopieczni Stowarzyszenia Pomocy Niesłyszącym „MIG-iem”. W ramach realizacji projektu „Pracownia porozumiewania się i komunikacji dla osób głuchych III” odwiedzili Departament Obsługi Mieszkańców. Przekonali się, że urząd jest przygotowany do kontaktu z osobami niesłyszącymi i dowiedzieli się, jakie sprawy mogą tu załatwić. Dzięki temu w przyszłości będzie im łatwiej samodzielnie korzystać z usług urzędu.

Czytaj też: Polska Wschodnia rośnie w oczach

– Miasto ma ustawowy obowiązek zapewnienia obsługi interesantów niesłyszących. Oczywiście jest on przez nas realizowany – powiedział prezydent Tadeusz Truskolaski, prezydent Białegostoku. – Dzisiejsze spotkanie pozwoliło na przełamanie barier komunikacyjnych. Mam nadzieję, że to zachęci osoby niesłyszące do załatwiania spraw w urzędzie miejskim.

Spotkanie w Departamencie Obsługi Mieszkańców Urzędu Miejskiego to jedno z kilku działań podjętych przez stowarzyszenie „MIG-iem”, ujętych w projekcie dofinansowanym przez Prezydenta Miasta Białegostoku. Działania mają na celu m.in. niwelowanie barier komunikacyjnych ograniczających udział osób niesłyszących i słabosłyszących w życiu społecznym oraz ich integrację ze środowiskiem słyszących.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.




Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.