PARTNER PORTALU

Chcą promować Poznań w Berlinie

    PAP    16 lutego 2011 - 14:53
Chcą promować Poznań w Berlinie

Wspólną akcję promocyjną Poznania w Berlinie organizuje Wielkopolska Izba Przemysłowo-Handlowa. "W listopadzie autostradą do Poznania będzie można dojechać w 2,5 godziny. Musimy to wykorzystać" - powiedział w środę prezydent Izby Wojciech Kruk.




Wielkopolska Izba Przemysłowo handlowa rozesłała do przedsiębiorców i samorządowców list, w którym zachęca do opracowania wspólnej strategii promocyjnej Poznania, który po wybudowaniu odcinka autostrady A2 do granicy, stanie się atrakcyjnym miejscem dla Berlińczyków.

"To będzie wydarzenie dla całego regionu. Niemcy, którzy uwielbiają jeździć samochodami, do tej pory omijali Poznań, bo aby tu dojechać, musieli tłuc się 5 godzin słabymi drogami, teraz to się zmieni i musimy tę okazję wykorzystać" - powiedział w środę podczas konferencji prasowej Kruk.

Według Kruka Poznań już ma promocyjne oferty dla turystów, takie jak akcja "Poznań za pół ceny". "Teraz musimy te hasła przetłumaczyć na niemiecki i dotrzeć z tą informacją do berlińczyków" - powiedział.

Kruk liczy, że wspólna akcja przedsiębiorców będzie skuteczniejsza niż zorganizowane działania samych samorządów, które są ograniczane potrzebą ogłaszania przetargów.

"My ze swej strony proponujemy wydanie odpowiedniego folderu czy koordynowanie strony internetowej, która będzie wszystkie oferty dla niemieckich turystów grupowała w jednym miejscu" - powiedział Kruk. "W 2,5 godziny do Poznania" - to propozycja hasła promującego akcję.

Według Kruka, Poznań ma wiele atrakcji, które mogłyby zainteresować Niemców. "Mamy tu ostatni zamek cesarski, tu się urodził Hindenburg, mamy słynne centra handlowe ze Starym Browarem na czele - to wszystko można wykorzystać" - dodał.

Według Kruka długofalowa akcja promocyjna, powinna zachęcić Niemców do przyjeżdżania do Poznania w weekendy. "To jest jednak zbyt daleko, aby wpadać tak jak do Szczecina po codzienne zakupy" - dodał.

Autostrad Wielkopolska, która buduje ostatni odcinek A2 z Nowego Tomyśla do Świecka, chce zakończyć inwestycje w listopadzie br.

Prace budowlane rozpoczęły się w lipcu 2009 roku. Koszt samej budowy wynosi 1,29 mld euro (całej inwestycji 1,6 mld euro). Pieniądze będą pochodzić z trzech źródeł: Europejskiego Banku Inwestycyjnego (ok. 1 mld euro), międzynarodowych banków komercyjnych (ok. 400 mln euro) i z wpłat akcjonariuszy Autostrady Wielkopolskiej (186 mln euro).

Obecnie autostrada A2 liczy 253,9 km i łączy Łódź z Nowym Tomyślem; na odcinku od Konina do Nowego Tomyśla jest płatna. Po oddaniu budowanego odcinka A2 będzie liczyć prawie 360 km.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!



Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę


×
KOMENTARZE (3)

  • Reks, 2011-02-16 20:58:15

    Liczą się chęci. Taki sposób promocji może okazać się bardzo trafny. Zapewne będą się bardzo starać, by osiągnąć swój cel.
  • JÓZEF, 2011-02-16 20:34:54

    Jak niemieckie auta się nie psują,to nie potrzeba im promocji .A jak zepsuje sie nasze to klops.Mechanik może pomóc ale jeszcze lepiej marketing !!Trzeba buty siedmiomilowe ???
  • Przysiadający, 2011-02-16 16:31:20

    Gdzie? W Berlinie?


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!