PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Czym Kraków zwabi turystów

  • Przegląd prasy/Gazeta Wyborcza Kraków    13 kwietnia 2011 - 07:36
Czym Kraków zwabi turystów

Urząd miasta ogłosił wczoraj otwarcie letniego sezonu turystycznego i przedstawił turystyczną strategię na najbliższe lata.




Kraków odwiedza rocznie ponad 8 mln gości, z czego blisko 3 mln to goście zagraniczni. Urzędnicy deklarują, że chcą powalczyć nie tylko o zwiększenie liczby osób odwiedzających miasto, ale również o wydłużenie czasu pobytu turystów i zachęcenie ich do zwiedzania atrakcji poza ścisłym centrum – pisze „Gazeta Wyborcza Kraków”.

Ważne miejsce w nowej strategii miasta odgrywają nowe przestrzenie muzealne. Tylko w zeszłym roku otwarto w Krakowie muzeum w dawnej Fabryce Oskara Schindlera, podziemia Rynku Głównego oraz wyremontowane Sukiennice.

Kraków chce do swojej promocji wykorzystać nadchodzące wydarzenia, takie jak: prezydencja Polski w Unii Europejskiej, mistrzostwa Europy w piłce nożnej oraz beatyfikacja papieża Jana Pawła II.

Kampania wizerunkowa będzie prowadzona m.in. na lotniskach w miastach, w których będą się odbywać najważniejsze wydarzenia związane z prezydencją. Kraków ma być także jednym z centrów pobytowych dla reprezentacji uczestniczących w Euro 2012.

Urzędnicy liczą na rozwój turystyki religijnej. Szacują, że w tym roku liczba pielgrzymów wzrośnie z 1,5 mln do 3 mln.

W 2011 roku Kraków i Małopolska będą promowały się na 16 targach turystycznych na 15 rynkach zagranicznych. W czerwcu planowany jest wyjazd do Frankfurtu i Wilna, w lipcu – do Bratysławy, a we wrześniu – do Kijowa. W grudniu w Parlamencie Europejskim odbędzie się wystawa szopek krakowskich – podaje „Gazeta Wyborcza Kraków”.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.