PARTNER PORTALU
  • BGK

Dostęp do informacji publicznej sprawia kłopoty urzędnikom. Czas się podszkolić

  • MIW    24 maja 2017 - 09:36
Dostęp do informacji publicznej sprawia kłopoty urzędnikom. Czas się podszkolić
Nie tylko media zadają trudne pytania. O informacje publiczne mogą występować także mieszkańcy. (fot. pixabay.com)

Związek Powiatów Polskich rozpoczyna 6 czerwca cykl nieodpłatnych szkoleń dotyczących stosowania w praktyce przez urzędników przepisów ustawy o dostępie do informacji publicznej.




Podczas warsztatów zostaną poruszone takie zagadnienia jak: kwalifikacja informacji jako informacji publicznej oraz informacji publicznej przetworzonej, obsługa wniosków o udostępnienie informacji publicznej, ustawowe ograniczenia prawa do informacji publicznej oraz ustawa o petycjach.

Organizując takie szkolenie Związek chce pomóc pracownikom urzędów w rozwiązaniu wątpliwości dotyczących stosowania w praktyce przepisów ustawy o dostępie do informacji publicznej.

Czytaj : Informacja przetworzona i wewnętrzna psuje dostęp do informacji publicznej

- Choć regulacja ta obowiązuje już ponad 15 lat, rodzi wiele niejasności – komentuje ZPP.

Wątpliwości budzą zwłaszcza takie zagadnienia jak kwalifikacja danej informacji jako informacji publicznej, obowiązek udostępniania informacji publicznej przetworzonej, ograniczenie prawa do informacji ze względu na ochronę prawa do prywatności czy kwestia udostępnianie informacji na podstawie przepisów szczególnych. W trakcie szkoleń poruszone zostaną także konsekwencje funkcjonowania, obowiązującej od dwóch lat, ustawy o petycjach.

W sumie pod szyldem ZPP ma się odbyć osiem szkoleń tematycznych. Poprowadzi je Bernadeta Skóbel - radca prawny, kierownik Działu Monitoringu Prawnego i Ekspertyz w Biurze Związku Powiatów Polskich, redaktor internetowego Dziennika Warto Wiedzieć.

Czytaj : Mieszkańcy nadużywają prawa dostępu do informacji publicznej

Pierwsze dwa zaplanowano w starostwach powiatowych w Radomsku (6 czerwca) i Włocławku (7 czerwca). Osoby zainteresowane udziałem proszone są o wypełnienie do 31 maja elektronicznego formularza znajdującego się na stronie internetowej ZPP.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (1)
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE
Ze względu na ciszę wyborczą komentowanie zostało wyłączone.

  • Stanisław, 2017-05-24 11:02:57

    Wyrok NSA z 2013-04-24 Sentencja Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący sędzia NSA Joanna Banasiewicz (spr.), Sędzia NSA Barbara Adamiak, Sędzia del. NSA Roman Ciąglewicz, Protokolant starszy asystent sędziego Kamil Buliński, po rozpoznaniu w dniu 24 kwietnia 2013 r. na rozprawie... w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej Starosty Wielickiego od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie z dnia 11 października 2012 r. sygn. akt II SAB/Kr 137/12 w sprawie ze skargi Ł. S. na bezczynność Starosty Wielickiego w przedmiocie udostępnienia informacji publicznej 1. oddala skargę kasacyjną, 2. zasądza od Starosty Wielickiego na rzecz Ł. S. kwotę 120 (sto dwadzieścia) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego. Uzasadnienie Wyrokiem z dnia 11 października 2012 r., sygn. II SAB/Kr 137/12 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie po rozpoznaniu skargi Ł. S. na bezczynność Starosty Wielickiego - zobowiązał Starostę Wielickiego do udostępnienia informacji publicznej zgodnie z wnioskiem skarżącego z dnia 3 lipca 2012 r., w terminie 14 dni, stwierdził, że bezczynność organu nie miała miejsca z rażącym naruszeniem prawa i zasądził na rzecz Ł. S. kwotę 357 zł tytułem zwrotu kosztów postępowania.  rozwiń

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.