PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

E-Lubuskie: prezydent krytykuje, kierownik wyjaśnia

  • pt    25 lipca 2014 - 13:59
 E-Lubuskie: prezydent krytykuje, kierownik wyjaśnia

Projekt Lubuski e-Urząd jest dobrze przygotowany i ma wszelkie zabezpieczenia w razie awarii – z Wadimem Tyszkiewiczem polemizuje szef wydziału społeczeństwa informacyjnego w lubuskim urzędzie marszałkowskim.




- Kilka lat temu, kiedy rodził się pomysł E-Lubuskiego publicznie uprzedzałem, że to bardzo trudny projekt, wdrożenie którego musi być systemowe, oparte na ścisłej współpracy twórców systemu i jego odbiorców. Najtrudniejsze jest wdrożenie systemu, szczególnie w małych gminach, które może trwać nawet kilka lat. Nie rzecz w tym, żeby cicho siedząc, używać „darowanych" bardzo drogich komputerów jako maszyn do pisania – mówił kilka dni temu na naszych łamach Wadim Tyszkiewicz prezydent Nowej Soli.

Wypowiedż Tyszkiewicza czytaj TUTAJ

Z prezydentem polemizuje Grzegorz Grzywacz kierownik Wydziału Społeczeństwa Informacyjnego Urząd Marszałkowski woj. Lubuskiego.

- Projekt „Lubuski e-Urząd” to nie jest jeden system, w ramach projektu zostało wdrożonych 60 produktów: Regionalny Biuletyn Informacji Publicznej (ponad 300 BIP dla gmin, powiatów i ich jednostek podległych),

Portal Wrota Lubuskie, portal Cyfrowy Urząd, System Raportowania i Analiz Porównawczych BI, System e-Serwis, 79 Systemów Elektronicznego Obiegu Dokumentów (SEOD), 17 integracji istniejących SEOD z platformą Cyfrowy Urząd, GIS dla Miasta Nowa Sól, podpisy elektroniczne, ponad 2300 urządzeń teleinformatycznych między innymi serwery, firewalle, switche, UPS, komputery. Wartość projektu to 25 mln zł, wkład własny UMWL 0,710 mln zł, wkład własny Jednostek Samorządu Terytorialnego – ok. 3 mln zł – wylicza kierownik.

Grzywacz podkreśla, że wszystkie wdrożone systemy zostały skonfigurowane dla potrzeb każdego partnera. Dokonano odpowiednich odbiorów potwierdzonych przez generalnego wykonawcę, inżyniera kontraktu, pracowników UMWL oraz przede wszystkim przez pracowników każdego partnera projektu.

Jak tłumaczy kierownik w ramach projektu wykupiona jest pięcioletnia usługa help desk i w przypadku pojawienia się błędów we wdrożonych systemach są one po zgłoszeniu w systemie e-Serwis na bieżąco usuwane, dotyczy to również awarii dostarczonego sprzętu.

Jego zdaniem dodatkowo zapewniono asystę techniczną, która jest wykorzystywana na wdrażanie dodatkowych funkcjonalności zainstalowanych systemów zgłaszanych przez partnerów projektu, przeprowadzania dodatkowych szkoleń oraz realizowania potrzeb rozwojowych systemów.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.