PARTNER PORTALU

ESK 2016: Które miasto najbardziej medialne?

ESK 2016: Które miasto najbardziej medialne?

Instytut Monitorowania Mediów przeprowadził wielowymiarową analizę wizerunku pięciu miast - finalistów do tytułu Europejskiej Stolicy Kultury.




Najbardziej medialnym kandydatem okazało się najmniejsze miasto - Lublin. Drugą z kolei największą liczbą wystąpień w prasie, radiu i telewizji mogą pochwalić się Katowice, a na trzecim miejscu znalazła się Warszawa. Najwięcej pozytywnych opinii zebrał Lublin, najwięcej negatywnych - Warszawa.

Pozytywnie i negatywnie o miastach - obrażeni i wspierający

Zwycięzca rankingu - Lublin - był chwalony za swój program i działalność nawet przez konkurentów do tytułu ESK. W mediach podkreślano, że po wyborze Lublina do finałowej piątki ,,sceptykom zrzedły miny". Podkreślano wagę Lublina jako bramy kulturowej między wschodem a zachodem Europy.

Warszawa z kolei zebrała najwięcej negatywnych komentarzy spośród wszystkich finalistów. Negatywnie oceniano udział stolicy w konkursie jako miasta zbyt dużego i zamożnego, wskazywano, że ESK ma być szansą rozwoju dla mniejszych ośrodków.

Większość negatywnych ocen przyznawanych miastom i ich staraniom o ESK 2016 pochodziło z mediów łódzkich (Łódź odpadła z rywalizacji). Z kolei najcieplej o miastach z krótkiej listy wypowiadano się ... również w miastach, które nie zostały zakwalifikowane do finału (pozytywne opinie pochodziły w dużej mierze z Białegostoku i Bydgoszczy).

Najmniej medialnym ze wszystkich finalistów okazał się Wrocław - sam także bardzo krytyczny wobec siebie. Już po ogłoszeniu pozytywnego wyniku eliminacji pojawiały się negatywne opinie na temat miasta wypowiadane przez wrocławian i niewiara w szanse na zwycięstwo.

Medialne tematy - taksówkarze i ambasadorowie

Wyjątkowo trafione z punktu widzenia obecności w mediach okazały się dwa gdańskie wydarzenia: szkolenie taksówkarzy przygotowujące do obsługi zagranicznych gości w czasie imprez ESK oraz organizacja Blog Forum. Informacje na ich temat przebiły się nawet do mediów ogólnokrajowych (m.in. Rzeczpospolita, Newsweek).

Dobrym sposobem na promocję okazał się również ambasador miasta. Informacja o zaangażowaniu Jean Michel Jarre'a w aktywność na rzecz Gdańska pojawiła się wielokrotnie w mediach, również tych uznawanych za najbardziej opiniotwórcze: m.in. w Dzienniku Gazeta Prawna i radio TOK FM.

Start w konkursie na ESK był często przywoływany jako argument podczas wyborów samorządowych, szczególnie w trakcie kampanii w Lublinie. Wśród rozpoznawalnych akcji można także wyróżnić plenerową galerię neonów w Katowicach oraz instalację rzeźb Magdaleny Abakanowicz w Warszawie.

Reakcje na porażkę - "Polska nienawidzi Łodzi"

Po ogłoszeniu listy finalistów, w mediach mogliśmy obserwować różne rodzaje reakcji miast, które z konkursu odpadły.Poznań przyjął porażkę spokojnie i racjonalnie: komentowano oszczędności, jakie miasto poczyni nie biorąc dalej udziału w konkursie oraz szansę na podtrzymanie kameralnego charakteru wydarzeń kulturalnych, który w razie zwycięstwa Poznania byłby zagrożony. Prezydent miasta Ryszard Grobelny podkreślał w mediach: ,,Nie możemy załamywać rąk, przegrana będzie bodźcem do dalszych działań". Białystok wkrótce po przegranej nawiązał współpracę z Lublinem - aby konsekwentnie jako dwa miasta z tzw. ściany wschodniej mogły spójnie i efektywnie prowadzić razem dalsze aktywności. Ta inicjatywa Białegostoku przełożyła się na dodatkową obecność w mediach, przyniesie też zapewne w przyszłości dalsze korzyści wizerunkowe.




Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę


×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.



Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!