PARTNER PORTALU
  • BGK

Gdańsk: Mieszkańcy mają dość reklamowego chaosu: chcą ostrzejszych przepisów

  • pt    24 maja 2016 - 10:29
Gdańsk: Mieszkańcy mają dość reklamowego chaosu: chcą ostrzejszych przepisów
Gdańszczanie nie chcą reklam na budynkach, a pytani o murale odpowiadają, iż powinny jedynie promować akcje społeczne, kulturalne, promować miasto lub lokalne wydarzenia (fot.shc.hu)

• Gdańszczanie chcą skutecznego uporządkowania przestrzeni miejskiej oraz wprowadzenia bardzo restrykcyjnych lub restrykcyjnych przepisów związanych z usytuowaniem w mieście reklam czy obiektów małej architektury.
• Tak wynika z wyników specjalnej ankiety krajobrazowej, w której gdańszczanie wypowiadają się na temat kwestii związanych z ochroną krajobrazu miejskiego.




Ankieta została uruchomiona tydzień temu. W ciągu siedmiu dni wzięło w niej udział ponad 4,50 tys osób. Spytane dlaczego się w nią angażują, odpowiadają że są mieszkańcami Gdańska i chcą mieć wpływ na kreowanie wizerunku przestrzeni publicznych miasta.

Wniosek z dotychczasowych wyników ankiety jest jeden – gdańszczanie chcą, aby w przygotowywanej właśnie uchwale krajobrazowej dla miasta bardzo restrykcyjne potraktować regulacje związane z reklamami przede wszystkim na Głównym, Starym i Dolnym Mieście, Wyspie Spichrzów, Biskupiej Górce, Westerplatte i Twierdzy Wisłoujście.

Tak samo w historycznych fragmentach Wrzeszcza, Oliwy, Aniołków, na Młodym Mieście, na Przeróbce, w Letnicy i Brzeźnie.

Kolejnym obszarem, który powinien podlegać ścisłej ochronie powinny być – według badanych - lasy, zieleńce, parki i cmentarze, także zieleń miejska czy ogrody działkowe.

Jeśli chodzi o pozostałe dzielnice Gdańska, to – zdaniem badanych – zapisy uchwały krajobrazowej nie muszą tam już być bardzo restrykcyjne.

- Wystarczy, że zastosujemy restrykcje średnie – komentuje pracujący w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdańsku nad uchwałą krajobrazową Dariusz Słodkowski.

Bardzo ciekawe uwagi mają mieszkańcy miasta na temat szyldów galerii handlowych oraz ustawianych przy drogach ekranów ledowych. W kwestii tych pierwszych dominuje zdanie, iż tablice z nazwami powinny być ujednolicone i umieszczone na zbiorczej tablicy na budynku, w kwestii ekranów – gdańszczanie opowiadają się za ich całkowitym zakazem.

Nie chcą też reklam na budynkach, a pytani o murale odpowiadają, iż powinny jedynie promować akcje społeczne, kulturalne, promować miasto lub lokalne wydarzenia.

- Również tzw. potykacze traktowane są raczej jak zło konieczne –gdańszczanie chcą widzieć je jedynie bezpośrednio przy wejściach do lokali – dodaje Słodkowski.

Internetowa ankieta to część konsultacji społecznych w ramach prac Gdańska nad miejską uchwałą krajobrazową.

 

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.




Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.