PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Gdańska Szkoła Szyldu pomoże przedsiębiorcom wdrożyć zasady uchwały krajobrazowej

  • AKC    29 stycznia 2020 - 08:09
Gdańska Szkoła Szyldu pomoże przedsiębiorcom wdrożyć zasady uchwały krajobrazowej
Natalia Koralewska, prezes Fundacji Palma, prezentuje Gdańską Szkołę Szyldu (fot. Grzegorz Mehring/gdansk.pl)

Jak sprawić, by reklamy w przestrzeni publicznej w Gdańsku były estetyczne i niebanalne? Nowo powstała Gdańska Szkoła Szyldu i związani z nią artyści plastycy będą służyć radą i pomysłami restauratorom i przedsiębiorcom w ich staraniach na rzecz ujednolicenia przestrzeni miejskiej.




  • Z początkiem kwietnia 2020 r. mija okres przejściowy na dostosowanie szyldów i informacji reklamowych znajdujących na terenie Gdańska, zgodnie z zasadami wchodzącej w życie uchwały Krajobrazowej.
  • Miasto prowadzi intensywną kampanię informacyjną i dokłada starań, aby wspomóc przedsiębiorców.
  • W tym celu swoją działalność rozpoczyna Gdańska Szkoła Szyldu.

Uchwała Krajobrazowa Gdańska to dokument, w którym znajdują się przepisy i regulacje dotyczące usytuowania w przestrzeni miasta takich elementów, jak reklamy czy szyldy, ale i elementy małej architektury, np. ławki i ogrodzenia. Uchwała jest odpowiedzią na pogłębiający się w ostatnich latach problem zaśmiecania miasta chaotycznie rozmieszczonymi elementami bez zwracania uwagi na jakość krajobrazu. 

- Prace nad Uchwałą Krajobrazową Gdańska rozpoczęły się niemal natychmiast po wejściu w życie przepisów uchwalonej przez Sejm Ustawy Krajobrazowej. Wprowadzona w życie 2 kwietnia 2018 roku uchwała zawiera jasne, przejrzyste i szczegółowe zasady, jak może wyglądać reklama znajdująca się w przestrzeni publicznej i gdzie można ją umieszczać - tłumaczy Piotr Grzelak, zastępca prezydenta ds. zrównoważonego rozwoju.

Uchwałą objęto teren całego Gdańska. Miasto podzielono na osiem obszarów historyczno-funkcjonalnych, dla których obowiązują odrębne zasady. Każdy z nich ma własne, dokładne wytyczne dotyczące wielkości, lokalizacji, ilości, czy formy reklamy. Innymi słowy, inne rodzaje reklam można sytuować na obszarze historycznego centrum Gdańska, inne w dzielnicach mieszkaniowych, a jeszcze inne na terenach przemysłowych.

Czytaj też: "Modelowe działanie". Cieszyn pokazuje jak porządkować przestrzeń w mieście

 - Kończy się dwuletni etap przejściowy, który zakładał, że wszystkie reklamy i szyldy, istniejące przed wejściem w życie ustawy muszą być wymienione zgodnie z nowymi wytycznymi w ciągu dwóch lat - dodaje prezydent Grzelak. - Dziś widzimy już, jak zmienia się przestrzeń publiczna w Gdańsku, jak ujednolicane są elewacje, szyldy sklepowe. Chcemy, aby ten proces przebiegał sprawnie.

Aby wspomóc restauratorów i przedsiębiorców w działaniach na rzecz ujednolicania przestrzeni miejskiej rozpoczyna swoją działalność Gdańska Szkoła Szyldu.

Tworzący ją artyści plastycy mają za zadanie wspierać pomysłami i radami przedsiębiorców. GSS tworzy, póki co, grupa piętnaściorga projektantek i projektantów, których łączy wspólna platforma artystyczna. Jest nią strona internetowa gdanskaszkolaszyldu.pl. 

Tam gromadzone będą ich najciekawsze, a zarazem zgodne z Uchwałą Krajobrazową Gdańska projekty, związane z reklamą i identyfikacją wizualną kilkunastu gdańskich lokali. Z tej bazy wiedzy i pomysłów będą mogli korzystać przedsiębiorcy, którzy mają w planach stworzyć własne szyldy, reklamujące ich działalność czy lokal.





REKLAMA


Bezprecedensowe w skali Europy forum wielowątkowej dyskusji dotyczącej kluczowych zagadnień dla systemów opieki zdrowotnej. Już 5-6 marca 2020 r. w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach.



×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.