PARTNER PORTALU
  • BGK

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia czy Silesia? Nie nazwa jest tu najważniejsza

  • aw    26 lutego 2018 - 15:29
Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia czy Silesia? Nie nazwa jest tu najważniejsza
Siłą regionu ma być jedność a nie nazwa (fot. PTWP)

- Wydaje się, że całkowicie bez znaczenia jest – czy Metropolia będzie nazywała się Silesia, Katowicka, Śląsko-Zagłębiowska czy Górnośląska, czy może jeszcze inaczej - mówi Piotr Rybicki, wiceprezes Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach, podkreślając, że gminy w regionie tracą czas na drugorzędne spory.




  • Z początkiem 2018 roku rozpoczęła działalność Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia (GZM).
  • Od samego początku jej powołania trwa ożywiona dyskusja jak powinna nazywa się Metropolia obejmująca 41 gmin i miast województwa śląskiego.
  • Również podczas tegorocznej edycji Konferencji „Property”, odbywającej się w Katowicach 15-16 lutego, temat ten był żywy. O komentarz poprosiliśmy Piotra Rybickiego, wiceprezesa Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach.

Czy Chorzów miał szansę być jednym z miast gospodarzy EURO 2012? Czy miał szansę pokonać Kraków, Gdańsk lub Poznań? Te pytania – postawione zresztą pierwszy raz już 9 lat temu – powróciły echem na odbywającej się w ubiegłym tygodniu katowickiej edycji konferencji Property. A mowa była oczywiście o Metropolii Górnośląsko-Zagłębiowskiej i szansach jakie stanęły przed całym regionem w związku z powołaniem jej do życia.

- Bo że jest to szansa - każdy wie. Walory regionu są oczywiste. Ponad 4 mln mieszkańców, kilka naprawdę dużych ośrodków biznesowych, świetna komunikacja drogowa, jedno „nasze” lotnisko i dwa naprawdę blisko, ponadto co 8. polska firma zatrudniająca powyżej 50 pracowników ma swoją siedzibę w województwie Śląskim, a także kilkunastoletnia „walka” z syndromem tylko węglowego ośrodka – w dużej mierze dzięki wielu inwestycjom w strefach ekonomicznych, ogromnej pracy ze strony uczelni i wielu innych osób – daje regionowi naprawdę duży potencjał, którego nie możemy zaprzepaścić - mówi Piotr Rybicki, wiceprezesem Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach.

Jak dodaje, skupienie się obecnie na zastanawianiu się… czy obecna nazwa metropolii jest właściwa, czy może trzeba by ją zmienić – powoduje, że nie korzystamy w pełni z szansy jakim jest nowa metropolia.

- Wydaje się, że całkowicie bez znaczenia jest – czy Metropolia będzie nazywała się Silesia, Katowicka, Śląsko-Zagłębiowska czy Górnośląska, czy może jeszcze inaczej. Zróbmy konkurs, ankietę lub rzućmy kostką, ale niech to nie będzie kluczowy nasz dylemat - proponuje Rybicki.- Bo siłą regionu ma być jedność. Tylko w taki sposób skorzystamy z potencjały jaki otrzymaliśmy. Niech z taką samym zapałem o region walczą zarówno Katowice, jak i Sosnowiec, Dąbrowa Górnicza, Tychy, Zabrze, Gliwice, ale także Bielsko-Biała, Cieszyn, Racibórz, Jastrzębie Zdrój, Częstochowa i Kłobuck. I wszystkie inne miasta i gminy, których mam w regionie prawie 200! Odrzućmy podziały, również te polityczne - podkreśla wiceprezesem RIG w Katowicach.

Podkreśla też, że prawdziwą szansę na rozwój daje inwestycja w biznes. - Tylko wspólnie przyciągniemy ten najlepszy.I wtedy już żadne EURO nie przejdzie nam „koło nosa” - reasumuje.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (5)

  • GZM, 2018-02-28 11:16:24

    Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia w skrócie GZM.pl jest krótką i łatwą nazwą do zapamiętania i promowania ! W Silesia łatwo popełnić błąd pisząc silezia.pl.
  • Karol, 2018-02-28 09:30:19

    Odwracanie uwagi i sztuczne problemy. Przyszło do działania i nagle jest problem.
  • Łukasz, 2018-02-27 15:12:31

    Byle tylko przedłużający debary nie odwróciły uwagi od głównego celu projektu.



Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.