PARTNER PORTALU
  • BGK

GZM rozstrzygnęła konkurs na logo. Zobacz, jak wygląda

  • KDS    10 września 2018 - 17:02
GZM rozstrzygnęła konkurs na logo. Zobacz, jak wygląda
Tak prezentuje się logo GZM (fot. GZM)

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia rozstrzygnęła konkurs na logo. Jej symbolem będzie prosta litera "M". Zwycięski projekt powstał w Atelier Szewski Paweł Miszewski.




  • W piątek (7 września) został rozstrzygnięty konkurs na projekt logotypu dla Metropolii. W poniedziałek (10 września) wybór ten został zatwierdzony przez Zarząd GZM oraz zaprezentowany podczas sesji Zgromadzenia Metropolii.
  • - Mam wrażenie, że wybór logo był chyba trudniejszym zadaniem niż wprowadzenie wspólnych biletów - żartował po zakończeniu prac komisji Kazimierz Karolczak, przewodniczący zarządu GZM.
  • Logo ma stać się podstawą identyfikacji wizualnej Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

Karolczak wskazywał, że GMZ nie jest organizacją, która skupia się na jednym zadaniu. Ma wiele kontekstów, w których będzie używać logo jak np. transport publiczny, smart city, ochrona środowiska.

- Myślę, że w każdym z tych obszarów chcielibyśmy mieć dedykowaną identyfikację. Nasze logo musi przeobrażać się i zmieniać, aby opisywać te obszary. Zwycięski projekt daje nam takie możliwości -  wyjaśniał.

Autorem, którego pomysł najbardziej przypadł do gustu GZM jest Paweł Miszewski z Atelier Szeski.

- Najbardziej doceniam w nim zaproponowane przez autora sposoby w jakie można je rozwinąć i przetworzyć. Ta otwartość tego logotypu wydaje mi się bardzo ważna - ocenia Maciej Siuda ze School of Form w Poznaniu, który przyjął zaproszenie do pracy w komisji konkursowej. Podkreślał, że atutem loga jest to, że może ono „żyć”, przybierając różne formy, w zależności od sytuacji i kontekstu, w którym ma zostać wykorzystany. 

Czytaj więcej: Śląski. Metropolia chce uzgadniania strategii spółek wodociągowych

- Wydaje mi się, że taki styl projektowania jest projektowaniem przyszłości. Tworzony jest pewien koncept, proces, który jest pewnym, skończonym, autorskim – w tym przypadku – znakiem graficznym. Ale z drugiej strony wciąż daje wiele możliwości interpretacyjnych, a także daje autorowi możliwość przeprojektowywania go w różne inne formy. Jest w tym coś bardzo przyszłościowego, jest w tym coś z myślenia procesami, partycypacyjnego, myślenia otwartego, a nie zamkniętego, dającego wyłącznie jedną odpowiedź - dodaje.

Przypomnijmy: międzynarodowy konkurs na opracowanie logotypu dla GZM został podzielony na dwa etapy. Do pierwszego z nich wpłynęło ponad 140 zgłoszeń, a komisja konkursowa wybrała pięć najlepszych.

W skład komisji konkursowej, poza przedstawicielami GZM, weszli również Przemo Łukasik, właściciel pracowni medusa group, dr hab. Justyna Kucharczyk z Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach, Matylda Sałajewska – kuratorka Katowice Street Art Air oraz Maciej Siuda ze School of Form w Poznaniu.

Czytaj więcej: Śląska metropolia będzie większa?

Drugi etap konkursu polegał już na zaprojektowaniu propozycji znaku graficznego dla GZM. Zakwalifikowani do niego zostali: Zofia Konarska PARA-BUCH, Walk with David, Wojciech Janicki, zespół wespół oraz Atelier Szeski Paweł Miszewski.

Każdy z finalistów otrzyma po 3 tys. zł nagrody, zaś zwycięzca dodatkowe 17 tys. zł oraz propozycję przygotowania księgi znaku dla GZM. 

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!


4Buildings - nowe wydarzenie branży budowlanej w Polsce i cztery niezależne konferencje o najważniejszych trendach w budownictwie XXI wieku - już 15-17 listopada w Katowicach. Zarejestruj się teraz!



REKLAMA




×
KOMENTARZE (5)

  • nlogo, 2019-08-22 12:45:07

    Coś nie gra w tym logo --- nlogo.pl
  • Anvia, 2018-09-21 09:59:00

    Dlaczego użyte jest 'I' zamiast 'Ja' to odchodzenie od polskości jest przerażające.
  • ya, 2018-09-11 12:45:36

    To wyglada jak za przeproszeniem rozlozone nogi i czlonek ktory nad nimi wisi

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.