PARTNER PORTALU
  • BGK

Jak wygrać wybory na Facebooku? Oto rady dla obecnych i przyszłych włodarzy

  • pt    20 sierpnia 2018 - 20:00
Jak wygrać wybory na Facebooku? Oto rady dla obecnych i przyszłych włodarzy
Tylko 22 proc. z wójtów, burmistrzów i prezydentów w województwie śląskim posiada oficjalny profil na FB. Krzysztof Matyjaszczyk należy do najbardziej aktywnych (fot.:facebook.com/matyjaszczyk.krzysztof)

- Politycy czynią starania, by zostać social media ninja, jednak efekty tych starań - wsparte czasami przez sztaby wyborcze prezentują się zdecydowanie poniżej oczekiwań – wynika z raportu przygotowanego przez dra Krystiana Dudka, specjalistę z obszaru marketingu politycznego. Jak zatem korzystać z mediów społecznościowych, by były także narzędziem kampanii wyborczej?




  • Tylko 22 proc. z wójtów, burmistrzów i prezydentów w województwie śląskim posiada oficjalny profil na FB - wynika z raportu przygotowanego przez Instytut Publico.
  • Im mniejsza miejscowość, tym mniejsze wykorzystanie social mediów w komunikacji politycznej.
  • Generalnie niewielka część uprawnionych do głosowania mieszkańców "lubi" na FB rządzących.
  • By zaistnieć w mediach społecznościowych i świadomości internautów, trzeba mieć pomysł na swój profil, a nie tylko kopiować urzędowe informacje.

Liczba aktywnych użytkowników Facebooka na świecie przekroczyła 2,1 miliarda. Wg danych Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w maju 2018 - Facebooka w Polsce odwiedziło 21,69 mln. użytkowników - co stanowi 79,24 proc. wszystkich polskich internautów.  Przeciętny polski internauta spędza w sieci 73 godziny miesięcznie, czyli 876 rocznie.  Czy można zlekceważyć taki kanał bezpośredniego dotarcia do wyborców?

Czytaj też: Samorządowcy coraz bardziej aktywni w sieci, ale czy bardziej skuteczni?

Aktywność włodarzy w sieci pozostawia wiele do życzenia

Polityka już dawno wkroczyła do Internetu i zagościła w mediach społecznościowych.

- Politycy czynią starania, by zostać social media ninja, jednak efekty tych starań - wsparte czasami przez sztaby wyborcze prezentują się zdecydowanie poniżej oczekiwań – wynika z raportu przygotowanego przez dra Krystiana Dudka, kierującego Instytutem Publico - firmy doradczej realizującej działania z obszaru marketingu politycznego.

-  Dowodzą temu wyniki badania, w ramach którego  przeanalizowaliśmy sposób, częstotliwość i jakość komunikacji na Facebooku 167 urzędujących wójtów, burmistrzów i prezydentów z województwa śląskiego - dodaje ekspert.

Tylko 22 proc. z nich posiada oficjalny profil na FB.

- Widzimy wyraźnie, że im mniejsza miejscowość tym mniejsze wykorzystanie social mediów w komunikacji politycznej (najsłabiej wypadają wójtowie), natomiast nie ma reguły i największe miasta, a tym samym prezydenci posiadający teoretycznie stałe wsparcie doradców wcale nie są wzorami do naśladowania. Piechula z Mikołowa jest lepszy od Krupy z Katowic, a najlepszy Matyjaszczyk z Częstochowy i Chęciński z Sosnowca – wylicza autor raportu.

Ponadto generalnie niewielka część uprawnionych do głosowania mieszkańców "lubi" na FB rządzących; a patrząc na udział procentowy wyborców w stosunku do liczby fanów włodarza – okazuje się, że mieszkańcy średnich miejscowości częściej są fanami włodarza niż mieszkańcy dużych miast.





REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.




Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.