PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Jaki ma być Białystok za 7 lat? Prezydent pyta

  • EM    22 listopada 2013 - 11:57
Jaki ma być Białystok za 7 lat? Prezydent pyta

Białostoczanie, m.in. Szymon Hołownia i Tomasz Bagiński, dyskutowali wczoraj o przyszłości swojego rodzinnego miasta. Wraz z nimi pomysły na rozwój Białegostoku zgłaszało kilkuset mieszkańców miasta, którzy przybyli na debatę inaugurującą akcję miejską Twój Białystok 2020.




- Nie wybudujecie fabryk czy kosmodromów, ale macie dziedzictwo, wielokulturowość. Chciałbym, żeby w 2020 roku to był brand Białegostoku. Chciałbym tu przywozić znajomych i mówić, że tu mają cały świat w pigułce - powiedział Szymon Hołownia.

Jego zdaniem, Wrocław, Kraków czy Warszawa budzą szybkie, jasne skojarzenia, tak samo powinno być  z Białymstokiem. Znany publicysta najchętniej widziałby Białystok jako miasto wielokulturowości, młodych naukowców i muzyki. Tomasz Bagiński, reżyser nominowany do Oscara za sławną „Katedrę" podkreślił wagę ciekawych imprez kulturalnych, które promują miasto.

Pomysły dotyczące rozwoju Białegostoku przedstawili również mieszkańcy miasta. Zwracali uwagę na potrzebę inwestowania w edukację, turystykę, pobudzania przedsiębiorczości i przyciągania do miasta nowych inwestorów.

Wczorajsza debata to dopiero początek konsultacji społecznych, jakie władze chcą przeprowadzić w mieście, aby dowiedzieć się jak powinien wyglądać Białystok za 7 lat. O swojej wizji miasta jeszcze przez miesiąc trwania akcji Twój Białystok 2020 będzie mógł opowiedzieć każdy mieszkaniec Białegostoku za pośrednictwem specjalnie uruchomionej strony internetowej twojbialystok2020.pl. W styczniu z zebranych opinii powstanie raport, który będzie dla władz podpowiedzią w jakich kierunkach powinno iść miasto.

 - W najbliższych latach będziemy mieć kolejną dużą pulę pieniędzy do zainwestowania w rozwój. Nowa perspektywa unijna 2014 - 2020 jest szansą na pozyskanie pieniędzy na realizację niezwykle ważnych dla mieszkańców Białegostoku przedsięwzięć. Bez udziału, głosów i akceptacji mieszkańców planowanie  przyszłości miasta nie ma sensu -  powiedział Tadeusz Truskolaski, prezydent Białegostoku, gospodarz debaty. - Zdanie mieszkańców jest bardzo ważne, bo pytań i pomysłów jest wiele -od budowy studia filmowego, po tworzenie terenów inwestycyjnych pod przemysł czy usługi - dodał.

Tadeusz Truskolaski podkreślił, że w ciągu ostatnich lat dzięki dotacjom z Unii Europejskiej udało się już sfinansować wiele projektów modernizacji i przebudowy miasta. W ciągu ostatnich 7 lat wybudowano lub przebudowano ponad 130 km nowych dróg, a wartość wszystkich inwestycji drogowych wyniosła 1,4 mld zł. Powstał nowoczesny park naukowo - technologiczny, który ma być zapleczem naukowym dla biznesu.

Według najnowszych zestawień i rankingów Białystok jest na czwartym  miejscu w kraju pod względem inwestycji ( wyprzedzając m.in. Poznań) i na drugim względem pozyskiwania środków unijnych ( wg. rankingu pisma Wspólnota). Według dzisiejszej Gazety Wyborczej Białystok znalazł się na czwartym miejscu w sondażu "Jak mieszkańcy oceniają swoje miasta".

- Chcemy, żeby było jeszcze lepiej, żeby w 2020 roku Białystok stał się „smart city", inteligentnym miastem, które wyróżnia się na mapie Polski - podkreślił Truskolaski.

W budowaniu takiej wizji miasta - jak podsumował Tomasz Bagiński - mogą pomóc białostoczanie, rozrzuceni po całym świecie i godnie reprezentujący miasto na arenie międzynarodowej.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.