PARTNER PORTALU

Jasne, że Częstochowa

  • PAP    28 października 2010 - 17:44

Hasło "Jasne, że Częstochowa" zwyciężyło w samorządowym konkursie na slogan promujący to niespełna ćwierć milionowe miasto.




O tym, czy hasło będzie wykorzystywane w reklamach i materiałach promocyjnych zdecydują przyszłe władze Częstochowy.

Zwycięskie hasło zostało wyłonione spośród trzech propozycji, które ze 165 zgłoszeń zaliczono do 16 najlepszych, a ostatecznie do finałowej trójki. Znalazły się tam również slogany "Częstochowa rzuca na kolana" i "Częstochowa - dodaj do ulubionych".

"Jasne, że Częstochowa" to slogan, który połączył rekomendacje mieszkańców i specjalistów z zakresu socjologii, psychologii społecznej i językoznawstwa. Eksperci uznali, że właśnie to hasło jest najbardziej czytelne dla wszystkich, a także "bardziej zapraszające niż narzucające". Subtelnie nawiązuje do Jasnej Góry, ale pozostaje zrozumiałe także wtedy, gdy ktoś takiego skojarzenia nie dostrzega.

W internetowym głosowaniu mieszkańcy najwyżej oceniali hasło "Częstochowa dodaj do ulubionych", a w papierowych ankietach - "Jasne, że Częstochowa". Specjaliści sugerowali slogan "Częstochowa rzuca na kolana", jako wyrazisty, w potoczny sposób nawiązujący do religijnej atmosfery miasta.

"Pierwsze hasło nawiązuje do jednej z funkcji jednej z przeglądarek internetowych, co jednak ogranicza możliwość skojarzenia przez dużą grupę osób. Drugie hasło jest zbyt agresywne i kontrowersyjne" - uważa Piotr Kurpios, który pełni funkcję prezydenta miasta po odwołaniu w referendum Tadeusza Wrony.

Kurpios zamierza decyzję w sprawie stosowania hasła pozostawić swoim następcom w Urzędzie Miasta. Jego zdaniem wybrany slogan to rodzaj "złotego środka" między pozostałymi dwiema propozycjami.

Częstochowianie oceniali hasła promocyjne od sierpnia. Najpierw, w drodze konsultacji społecznych, przez miesiąc zgłaszali swoje propozycje. Dzięki temu do Urzędu Miasta trafiło 165 sloganów, wśród których wybrano kilkanaście propozycji, na które można było oddawać głosy. W gronie 16 haseł, zaproponowanych do internetowego głosowania, znalazły się dodatkowo dwa hasła rekomendowane wcześniej przez agencje wizerunkowe oraz dotychczasowe motto promocyjne Częstochowy.

Wszystkie trzy hasła, które weszły do finału, zostały zgłoszone przez internautów, przy czym hasło "Częstochowa rzuca na kolana" było też jedną ze wstępnych propozycji agencji Public Profits z Poznania, współpracującej z miastem w 2009 r. Firma ta ostatecznie zarekomendowała miastu do działań promocyjnych hasło "Częstochowa. Wiele dobrego", które nie znalazło się w czołówce obecnego rankingu.

Czytaj też:

Sandomierz odzyskuje turystów 

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!



Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę





×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.



Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!