PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Jastrzębie Zdrój ma nowe logo

  • Tomasz Klyta    18 stycznia 2019 - 16:16
Jastrzębie Zdrój ma nowe logo
Jastrzębie Zdrój zaprezentowało nowy logotyp miasta (fot. jastrzebie.pl)

Uporządkowana komunikacja wizualna - taki sposób na promocję marki miasta, mają władze Jastrzębia Zdroju. Najważniejszym jej elementem, ma być nowe logo, które zostało zaprezentowane w piątek 18 stycznia.




Jastrząb (ptak, którego nazwę nosi miasto), żelazko i pyrlik (tradycyjne znaki górnictwa), kropla wody, kształt serca i dwie góry - z takich elementów składa się nowy logotyp miasta Jastrzębie Zdrój. Jak przekonuje urząd miejski, powstał dzięki dogłębnej analizie klasycznego herbu i znaku miasta pojawiającego się na artykułach promocyjnych z początku ubiegłego wieku. Urzędnicy przyznają jednak, że poszczególne wymienione elementy, mogą nie być widoczne na pierwszy rzut oka. Sprawę wyjaśnia Anna Hetman, prezydent miasta.

- Jastrzębie - Zdrój - choć miasto młode, to chce konsekwentnie budować silną markę, która będzie przyciągać nowych mieszkańców, inwestorów i turystów. Dlatego powstał spójny system komunikacji wizualnej miasta. Inspiracją było bogate dziedzictwo - z jednej strony uzdrowisko znane z solanek, z drugiej strony miejsce związane z wydobyciem czarnego złota - pisze w oświadczenia prezydent miasta.

Jastrzębie Zdrój nie jest pierwszym miastem, które w ostatnim czasie skupiło dużą uwagę na formie komunikacji wizualnej. W 2018 r. nowe logo zaprezentował Piotrków Trybunalski. Składa się z  połączenia liter "P” i "T” nawiązując do haftu piotrkowskiego. Logo zostało wpisane w strategię promocji miasta na lata 2017 - 2021. 

 

Od 2017 r. nowe logo ma także m.in. Częstochowa. Odwołuje się do nazwy miasta, a jednocześnie - poprzez jej podzielenie na dwie części - pozwala na nadawanie nowych znaczeń. W logotypie udało się także zawrzeć żółto-niebiesko-białe barwy flagi miejskiej, tworzące końcówkę litery "ę".

Dużą wagę do logotypu przywiązuje także Górnośląsko - Zagłębiowska Metropolia. We wrześniu 2018 r. rozstrzygnięto konkurs na logotyp. Autorem, którego pomysł najbardziej przypadł do gustu GZM jest Paweł Miszewski z Atelier Szeski.

- Mam wrażenie, że wybór logo był chyba trudniejszym zadaniem niż wprowadzenie wspólnych biletów - żartował po zakończeniu prac komisji Kazimierz Karolczak, przewodniczący zarządu GZM.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.