PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Kampania Smutny Autobus nominowana na festiwalu w Cannes

  • AT    24 czerwca 2015 - 13:34

Kampania Ministerstwa Spraw Wewnętrznych "Smutny Autobus" otrzymała złoto w kategorii Kampania Roku 2014 w konkursie Klubu Twórców Reklamy w Polsce oraz nominacje w trzech kategoriach na festiwalu reklamowym w Cannes.




Minął już rok od momentu uruchomienia e-usług Ministerstwa Spraw Wewnętrznych zrealizowanych przez Centralny Ośrodek Informatyki. „Historia Pojazdu” i „Bezpieczny Autobus” to bezpłatne i szybkie aplikacje, które pozwalają sprawdzić samochody i autobusy. Okazuje się, że przez ten czas e-usługi MSW zyskały uznanie u obywateli. Od 23 czerwca 2014 r. skorzystało z nich blisko dwa miliony użytkowników.

Kampania „Smutny Autobus”, promująca jedną z usług, otrzymała złoto w kategorii Kampania Roku 2014 w prestiżowym konkursie Klubu Twórców Reklamy w Polsce. Otrzymała również nominacje na festiwalu w Cannes.

Historia Pojazdu

Usługa „Historia pojazdu” skierowana jest głównie do kupujących używane samochody zarejestrowane w Polsce oraz sprzedających używane samochody, którzy chcą uwiarygodnić swoją ofertę. Dzięki niej sprawdzimy m.in. czy pojazd ma ważne obowiązkowe ubezpieczenie OC, aktualne badania techniczne, liczbę właścicieli pojazdu lub czy nie został odznaczony w ewidencji jako kradziony.

Od 23 czerwca 2014 roku prawie 1 mln 800 tys. osób weszło na stronę www.historiapojazdu.gov.pl. Użytkownicy serwisu sprawdzili ponad milion aut.

Bezpieczny Autobus

Dużym zainteresowaniem cieszyła się także e-usługa „Bezpieczny Autobus”. Skorzystało z niej 111 tys. osób, które sprawdziły 206 tys. pojazdów. Użytkownicy mogli dowiedzieć się, czy autobus ma ważne badanie techniczne oraz ubezpieczenie OC.

Usłudze „Bezpieczny Autobus” towarzyszyła głośna kampania społeczna przygotowana przez Centralny Ośrodek Informatyki. Film „Smutny Autobus” stał się wiralem i obejrzany został prawie 2 miliony razy.

- Po 8 tygodniach od startu kampanii, statystycznie co trzeci autobus zarejestrowany w naszym kraju został sprawdzony. Nie byłoby to możliwe, gdyby nie nasza niekonwencjonalna komunikacja – mówi Paweł Franke, odpowiedzialny w COI za marketing i promocję.

Z badań przeprowadzonych na zlecenie COI wynika, że 26 proc. rodziców posiadających dzieci w wieku szkolnym, które miały kontakt z kampanią, skorzystało z e-usługi, a 60 proc. zadeklarowało, że skorzysta z niej w przyszłości.

Nagrody dla Smutnego Autobusu

Kampania zdobyła w tym roku złoto w kategorii Kampania Roku 2014 w prestiżowym konkursie Klubu Twórców Reklamy w Polsce. Otrzymała również nominacje w 3 kategoriach na festiwalu w Cannes - największym konkursie reklamowym na świecie.

- Cieszymy się bardzo z nominacji w Cannes. To dla nas kolejne potwierdzenie, że w sektorze publicznym można robić rzeczy odważne i nowoczesne – dodaje Paweł Franke z COI.

To nie koniec e-usług

Prace w ramach projektu CEPiK 2.0 wciąż trwają. Ministerstwo Spraw Wewnętrznych pracuje nad kolejnymi e-usługami dla obywateli. Wśród nich znajdą się takie, które pozwolą na sprawdzenie online liczby punktów karnych, informacji o własnym pojeździe czy sprawdzenie szkoły jazdy.

9 czerwca Rada Ministrów przyjęła przygotowany przez resort projekt ustawy o zmianie ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, dający podstawy prawne do wprowadzenia e-usług. Ich uruchomienie planowane jest w 2016 roku.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (1)

  • kawa na ławę, 2015-06-24 14:47:17

    Czy tu chodzi o Bronkobus?

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.