PARTNER PORTALU
  • BGK

Kiedy uchwała krajobrazowa w Krakowie? Prace trwają już 4 lata

  • PW    25 października 2019 - 16:26
Kiedy uchwała krajobrazowa w Krakowie? Prace trwają już 4 lata
Kraków (fot. Jan Graczyński/krakow.pl)

Od wejścia w życia ustawy krajobrazowej, która dała samorządom instrumenty do uporządkowania chaosu reklamowego w przestrzeni publicznej, minęły już ponad 4 lata. Krakowskie władze jeszcze w 2015 roku postanowiły się tą sprawą zająć. Ale uchwały wciąż nie ma. 24 października w urzędzie miasta odbyła się kolejna dyskusja nad projektem, które już po raz trzeci poddany został konsultacjom.




  • W październiku 2015 roku Rada Miasta Krakowa zleciła urzędnikom przygotowanie projektu uchwały w sprawie „Zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń”.
  • Zasady mające na celu uporządkowanie chaosu reklamowego w mieście miały wejść w życie w 2018 roku, ale władze Krakowa uznały, że powinni je zatwierdzić radni kolejnej kadencji.
  • Z projektem uchwały w obecnym kształcie można się zapoznać do 13 listopada, a ewentualne uwagi zgłaszać do 27 listopada 2019.

- Trwają prace nad uchwałą krajobrazową dla Krakowa. Chcemy precyzyjnie określić zasady umieszczania reklam w przestrzeni publicznej, zarówno tych na obiektach budowlanych, jak i w formie wolnostojących nośników - poinformował na Facebooku prezydent Krakowa Jacek Majchrowski.

Sęk w tym, że prace trwają już 4 lata i mieszkańcy, którym zależy na uporządkowaniu kwestii reklamowej, zaczynają się irytować. 

- Dlaczego ta uchwała dalej nie jest gotowa? Ile jeszcze razy będą ponawiane konsultacje społeczne? Miała być gotowa już rok i dwa lata temu - zauważył jeden z internautów pod wpisem prezydenta. 

Oddali pole nowym radnym

Ustalenie zasad, które byłyby do zaakceptowania przez przedsiębiorców, okazuje się jednak wyjątkowo trudne. Wydawało się, że Kraków zdąży wprowadzić je w życie jeszcze przed końcem kadencji 2014 - 2018. Przygotowany wówczas projekt zakładał m.in. wydzielenie trzech stref, na terenie których miały funkcjonować odrębne regulacje. Radni ostatecznie zdecydowali jednak, że wdrożeniem zasad powinna się już zająć rada kolejnej kadencji. 

Zobacz też W Krakowie i Warszawie uchwały krajobrazowe przed wyborami. A Gdynia, Szczecin, Bielsko Biała?

Nowi radni już w styczniu podjęli temat, ale żadne decyzje nie zapadły. Zamiast tego komisja planowania przestrzennego zawnioskowała do prezydenta o przygotowania analizy, która wykaże jak zaproponowane w projekcie uchwały zmiany wpłyną na najbardziej reprezentatywne ulice miasta. Magistrat zlecił opracowanie cyfrowej inwentaryzacji pod kątem reklamowym ulic : Półłanki, Kalwaryjskiej, Josepha Conrada, Dobrego Pasterza, Józefa Brodowicza, Malborskiej, Klasztornej, Kobierzyńskiej, Wadowickiej, Zakopiańskiej, Kornela Makuszyńskiego, Mazowieckiej i Wrocławskiej. 

Aktualnie projekt uchwały w sprawie „Zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń” już po raz trzeci jest wyłożony do publicznego wglądu. W czwartek 24 października zorganizowano w urzędzie miasta publiczną dyskusją nad proponowanymi rozwiązaniami. 

Podejmą uchwałę do końca roku?





REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.