PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Kujawsko-pomorskie chce być obecne w filmie

  • bad    11 lipca 2014 - 19:21
Kujawsko-pomorskie chce być obecne w filmie

Już 70 zgłoszeń złożono do pilotażowego projektu kreatywnej promocji marek związanych z regionem kujawsko-pomorskim, w którym narzędziem jest fundusz umożliwiający ich lokowanie w produkcji filmowej i telewizyjnej.




Będąca operatorem projektu Fundacja Tumult zarekomendowała już do finansowania pierwsze przedsięwzięcie.

Lokowanie produktu (product placement) to jedna z względnie nowych technik promowania marek. W większych i mniejszych produkcjach filmowych, także tych ambitnych, oraz w serialach i programach telewizyjnych pojawiają się czytelnie odniesienia do reklamujących się miast lub też dobrze wyeksponowane logotypy producentów. Dobrych przykładów jest wiele - choćby filmy z Bondem i ostatnie obrazy Woody'ego Allena.

- W Polsce promują się w ten sposób między innymi Wrocław i Kraków, a także Toruń i Bydgoszcz, wartość tej promocji jest nie do przecenienia. Jeśli przed programem telewizyjnym pojawia się informacja, że „audycja zawiera lokowanie produktu", to mamy do czynienia z takim właśnie zjawiskiem. Lokowanie jest obecnie istotną pozycją w budżetach produkcji filmowych i telewizyjnych - podkreśla marszałek Piotr Całbecki.

Czytaj też: Sieradz promuje się w oryginalny sposób

Budowany od początku tego roku i uruchomiony kilka tygodni temu marszałkowski program pilotażowy „Kujawsko-Pomorskie - kreatywne wsparcie regionu", w całości finansowany ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego, jest całkowicie nowatorskim instrumentem. Władze województwa zapraszają do niego z jednej strony przedsiębiorstwa, jednostki samorządu terytorialnego oraz publiczne uczelnie wyższe, oraz, jako ich przyszłych partnerów, producentów filmowych i telewizyjnych.

Pula środków do podziału to blisko 3 miliony złotych, wartość dofinansowania wynosi od 70 do 95 procent. Zakwalifikowane do dofinansowania produkcje muszą powstać najpóźniej w połowie czerwca 2015, ich emisja powinna się odbyć najpóźniej w czerwcu 2016.

Do programu zgłosiło się już 70 podmiotów - pół setki tych, które zamierzają lokować markę (m. in. Uniwersytet Mikołaja Kopernika i Uniwersytet Kazimierza Wielkiego) oraz dwudziestu producentów filmowych i telewizyjnych. Fundacji Tumult udało się też doprowadzić do porozumienia się pierwszej pary partnerów - są to gmina Aleksandrów Kujawski i bydgoski oddział Telewizji Polskiej. Wartość ich przedsięwzięcia to 100 tysięcy złotych.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.