PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Łódzkie szuka nowych form promocji

  • JK/lodzkie.pl    10 czerwca 2011 - 14:23
Łódzkie szuka nowych form promocji

Blisko 300 samorządowców, specjalistów od marketingu terytorialnego, PR i dziennikarzy zgromadziło piąte Forum Promocji Województwa Łódzkiego w Słoku pod Bełchatowem.




Uczestnicy, w tym Jolanta Chełmińska, wojewoda łódzki, Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego oraz Marek Mazur, przewodniczący sejmiku województwa przez trzy dni próbowali znaleźć odpowiedź m.in. na pytania: Czym jest marka miejsca? Jak skutecznie kreować wizerunek regionu?

Czytaj też: Kobiety podczas Euro 2012 przyjadą do Łodzi

Zainteresowanie strategiami promocji miast i regionów rośnie, lecz mało jest przykładów dobrych praktyk na krajowym rynku - uznali uczestnicy V Forum Promocji. Podczas pierwszego z trzech dni konferencji przedstawiciele władz mieli możliwość zapoznania sięz nowoczesnymi technikami marketingowymi, które na co dzień stosują specjaliści od budowania wizerunku marek i produktów. - Województwo łódzkie również może walczyć o swój wizerunek w kraju jak i za granicą - trzeba jedynie znaleźć złoty środek w jaki sposób - mówił Witold Stępień, marszałek województwa.

Ważnym punktem forum była debata o tożsamości marki. - Wykreować markę tak różnorodnego regionu jak łódzki jest trudno - przyznał Adam Mikołajczyk z BestPlace, Instytutu Marketingu Miejsc. - Koniecznie trzeba przekonać mieszkańców, że mieszkają w fajnym miejscu - twierdził Jacek Grudzień z TVP3. Artur Partyka proponował, żeby w promowaniu Łodzi wykorzystać sport. - Ostatnio Łódź jest kojarzona z Marcinem Gortatem. Trzeba to podkreślać - mówił.

Czytaj też: Powstaje szkoła Realu Madryt i M. Gortata

Podczas debaty zwracano również uwagę m.in. na brak strategii promocji miast i regionów. Na inną trudność wskazywał marszałek województwa łódzkiego Witold Stępień: - Nie ma jednoznacznych wytycznych nie tylko jak promować miasto, region lub województwo, ale nawet rozróżnienia, czym jest wizerunek, a czym tożsamość marki.

Zdaniem przedstawicieli branży reklamowej potrzebne są kolejno: prowadzenie badań i analiz, szczegółowe prace nad opracowywaniem strategii i projektowaniem marki, wdrożenie projektów i na koniec ewaluacja działań - czyli badania bieżące (monitoring) i długookresowe (postrzegania marki). Na cały ten proces potrzeba 3-5 lat. Prelegenci jednogłośnie uznali, że dobrym przykładem takich działań jest Amsterdam, który - by wdrożyć jednolitą strategię i promocję marki miasta - zainicjował blisko 10 lat temu program partnerstwa publiczno-prywatnego z udziałem ok. 10 organizacji pozarządowych.

Czytaj też: Zdolni uczniowie rozsławili Łódź

Drugiego dnia forum uczestnicy wzięli udział w warsztatach i dyskusjach poświęconych m.in. logo, badaniom marketingowym i roli internetu w kreowaniu wizerunku. Forum zakończył wykład pt. „Media - narzędzia do osiągania celu"

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.