PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Mało kulturalne spoty stolicy kultury

  • AW    2 lipca 2014 - 09:42

Można już zobaczyć nowe spoty reklamujące Wrocław jako Europejską Stolicę Kultury 2016. Krytycy zarzucają autorom, że zamiast promować atrakcje kulturalne, bazują na stereotypach.




Nowe spoty łączy myśl przewodnia „Swoje znają, chwalą Wrocław. Trudno jednak nie odnieść wrażenia, że jak na reklamówki ESK, tej kultury pokazano w nich stanowczo za mało.

Pierwsza bazuje na stereotypach narodowych. Godzina 17 w brytyjskim domu czas na herbatkę. Przy stole rodzice nastolatka zastanawiają się gdzie wysłać go na wakacje, by zaczerpnął choć trochę kultury. Kiedy dorośli nie potrafią zdecydować się między Oksfordm a Londynem, chłopak proponuje Wrocław.

Drugi spot wzbudza więcej kontrowersji. Bo dla bohatera reklamówki niezdecydowanego Włocha, który nie potrafi wybrać partnerki, Wrocław kojarzy się raczej z pięknymi kobietami niż kulturalnymi atrakcjami.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (1)

  • WK, 2014-07-03 10:36:49

    Proponuję spot na temat: jak udało się w Europejskiej Stolicy Kultury 2016 zlikwidować blisko dwustuletnią oficynę wydawniczą "Ossolineum" - skarbnicę polskiej literatury. To jest niewątpliwie ważki wkład w dziedzinie rozwoju kulturalnego.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.