PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Małopolska, nowe logo: szczyty gór, kościelne wieże i Wisła

  • bad    14 września 2015 - 13:56
Małopolska, nowe logo: szczyty gór, kościelne wieże i Wisła
Nowe logo odwołuje się do wizerunku Małopolski. Fot. malopolskie.pl

Szczyty gór, przełom rzeki, królewska korona czy ambicje mieszkańców – takie skojarzenia budzi nowego logo Województwa Małopolskiego. Zwycięska praca, której autorem jest Zbigniew Pelon, została wyłoniona w konkursie spośród aż 79 zgłoszonych prac.




W jury oceniającym projekty zasiedli eksperci z branży PR i komunikacji, Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie i Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego. Honorarium za przeniesienie praw autorskich dla zwycięscy konkursu wyniosło 30 tys. zł – przeprowadzenie całego konkursu, wraz z pracą jurorów, było zupełnie bezkosztowe.

- Jesteśmy w kluczowym momencie dla województwa małopolskiego: zakończyliśmy nową perspektywę programową, rozpoczynamy kolejną – na lata 2014-2020, gdzie pula projektów z programu regionalnego wyniesie 3 mld euro. W przyszłym roku Małopolska jest gospodarzem wydarzeń o randze międzynarodowej: m.in. Światowych Dni Młodzieży i Mistrzostw Europy w Piłce Ręcznej Mężczyzn. To więc dobry moment, żeby wprowadzić nowe logo, które będzie odwoływać się do wizerunku Małopolski, który nie tylko bazuje na bogatym dziedzictwie kulturowym, ale też mocno stawia na nowoczesność i rozwój – podkreślał w czasie konferencji prasowej marszałek Marek Sowa.

Nowe logo Małopolski lekkie i nowoczesne

Nowe logo Małopolski to odpowiedź na wymóg współczesności – jest lekkie, nowoczesne i co najważniejsze: budzi pozytywne skojarzenia z Małopolską (litera „M”), jako regionem, który ma piękne krajobrazy (sygnet przypomina góry, wijącą się rzekę), wspaniałe dziedzictwo kulturowe (nawiązanie w kształcie do dachów kościoła, korony Królów Polskich) i ambitnych mieszkańców, którzy dzięki swojej pracy potrafią osiągać najwyższe szczyty.

Jak podkreśla jego twórca Zbigniew Pelon, nowe logo to zrównoważenie idei tradycji i innowacyjności, duchowości i pragmatyzmu, wiedzy i kreatywności. W wersji wielobarwnej znaku sygnet występuje w pięciu kolorach nawiązujących do różnorodności, wielokulturowości i bogactwa regionu. Czystość i nasycenie barw odzwierciedla dynamikę, wyrazistość i potencjał mieszkańców. Kolory nawiązują również do najcenniejszych wartości regionu:

* purpura i złoto odzwierciedlają bogactwo, radość, poczucie sensu; purpura to także kolor królewski,

* zieleń to kolor harmonii, spokoju i mocy otaczającej przyrody,

* niebieski to barwa nawiązująca do rzeki Wisły, symbolizuje ciągłość, dostatek, kultywowanie historii
i tradycji oraz nieustanny bieg i rozwój.

Warto zaznaczyć, że władze województwa małopolskiego dołożyły wszelkich starań, żeby zapewnić sobie możliwie najbogatszy wybór. Ogłoszony konkurs był skierowany do profesjonalistów – firm zajmujących się projektowaniem znaków graficznych, a także absolwentów kierunków plastycznych.

Prace można było zgłaszać ponad miesiąc (od 3 lipca do 14 sierpnia br.), a wszystkie projekty oceniało w II etapach profesjonalne jury. Podczas pierwszego spotkania – 26 sierpnia br. – komisja preselekcyjna oceniła wstępnie prace. Z kolei podczas drugiego posiedzenia – 2 września br. – komisja konkursowa ostatecznie wyłoniła zwycięski projekt z tych propozycji, które zostały wskazane pod koniec sierpnia.

- Do ostatecznego etapu przeszło siedem prac. Zwycięzcę wybraliśmy w zasadzie jednogłośnie, choć warto zaznaczyć, że do momentu rozstrzygnięcia konkursu nie znaliśmy nazwiska żadnego autora. Każda z prac do końca była anonimowa - podkreślał Jacek Krupa z zarządu województwa małopolskiego.





REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.