PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Marketing miejsc: Co najbardziej przyciąga polskich turystów?

  • AW    28 marca 2015 - 16:27
Marketing miejsc: Co najbardziej przyciąga polskich turystów?
Zabytkowe miasta zawsze będą w uprzywilejowanej pozycji (fot.AW)

Znani aktorzy w spotach promocyjnych, reklamy na portalach podróżniczych, billboardy w innych województwach - to jak się okazuje zmarnowane pieniądze. Żeby przyciągnąć turystów do miasta czy regionu trzeba poznać ich preferencje.




Jak wynika z badań przeprowadzonego przez agencję VMG PR we współpracy z ośrodkiem badawczym SW Research, Polacy świadomie podejmują decyzje dotyczące planów urlopowych.

Niski procent ankietowanych, którzy czerpią inspiracje na podstawie opinii na portalach podróżniczych lub korzystają z pomocy biur podróży pokazuje bardzo wyraźny trend - chcemy podejmować indywidualne decyzje, które odpowiadają naszym potrzebom.

Jednocześnie, przedkładamy jakość rekomendacji nad ich liczbę. Coraz rzadziej ufamy anonimowym opiniom, a kluczowe okazują się polecenia bliskich znajomych.

- Wyniki badania wyraźnie wskazują kierunek, w jakim powinien rozwijać się marketing miejsc. Przewaga (56 proc.) ciekawych atrakcji do zwiedzania na liście inspiracji nie dziwi, miasta oraz regiony o bogatym dziedzictwie kulturowym i naturalnym zawsze będą w uprzywilejowanej sytuacji - podkreśla Zuzanna Mojska z agencji VMG PR.

Jednak kolejne odpowiedzi ankietowanych otwierają szeroką perspektywę zaistnienia na mapie turystycznych celów podróży przed miejscami, których potencjał jest mniej oczywisty. Pytani zwracali uwagę na takie motywacje jak: atrakcyjna oferta (35 proc.), możliwość realizacji pasji, zainteresowań (33 proc), ciekawe wydarzenia (18 proc).

- Znając potrzeby podróżujących Polaków, jesteśmy w stanie wykreować produkt turystyczny – stworzyć przestrzeń, ofertę lub wydarzenie, które staną się celem bądź pretekstem do odwiedzin. Oczywiście wypracowanie produktu turystycznego, który będzie sprzyjał promocji musi zostać poprzedzone drobiazgową analizą potencjału miejsca. Należy wziąć pod uwagę kwestie geograficzne oraz kulturowe, poznać tradycję i koloryt regionu – kontynuuje Mojska.

Wakacyjne motywacje turystyczne Polaków różnią się również w poszczególnych grupach wiekowych.

Z badania wynika, że atrakcyjna oferta cenowa jest czynnikiem o wiele bardziej znaczącym dla młodych. To oni także częściej wybierają na cel podróży dane miejsce ze względu na odbywające się tam wydarzenia np. koncert czy mecz (42proc. młodych wobec 24 proc. wśród osób w średnim wieku). Osoby w średnim wieku zdecydowanie częściej (43 proc.) niż młodzi (31proc.) wracają w to samo miejsce, bo uważają je za sprawdzone. Rzadziej też kierują się opiniami znajomych i rodziny.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.