PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Miasta powinny rozumieć mieszkańców, a nie tylko klientów firm outdoorowych

  • Grzegorz Dyjak    15 maja 2019 - 16:55
Miasta powinny rozumieć mieszkańców, a nie tylko klientów firm outdoorowych
Z naszych badań wynika, że mieszkańcy są "przebodźcowani". Chcemy mieć generalnie spokój i ład - mówił sekretarz Urzędu Miasta Warszawy Marcin Wojdat (fot. Radek Kołakowski)

Reklama zewnętrzna w miastach, której nośniki umożliwiają śledzenie gestów i spojrzeń, może oddziaływać na człowieka w sposób interaktywny. Z drugiej strony w obszarze reklam outdoorowych musi być umiar, bo przeszkadzają one mieszkańcom – mówili eksperci podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.




Wojciech Zaskórski, dyrektor operacyjny w Samsung Electronics Polska, podkreślił, że człowiek zapamiętuje 80 procent treści, które widzi.

- Komunikacja wizualna poparta technologią może zrewolucjonizować to, co się dzieje w przestrzeni miejskiej, tak jak Facebook zrewolucjonizował relacje międzyludzkie - powiedział.

Dodał, że dziś to zaawansowanie technologiczne jest bardziej widoczne.

- Outdoor może oddziaływać na człowieka w sposób interaktywny i możemy naszą reklamę dostosowywać. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że jest to karkołomne zadanie dla outdooru - wyjaśnił.

Ekspert podkreślił, że reklama na nośnikach zewnętrznych może być angażująca.

Czytaj też: Jeśli outdoor w miastach chce się rozwijać, to musi uwzględniać potrzeby wszystkich

- Nośniki umożliwiają trackowanie gestów i spojrzeń, co pozwala na oszacowanie tego kto przechodzi obok reklamy i czy był nią zainteresowany. Mamy bardzo dokładne dane analityczne o tym, jak ta reklama cyfrowa zadziałała – mówił Zaskórski.

Odmiennego zdania jest sekretarz Urzędu Miasta Warszawy Marcin Wojdat, który uważa, że reklama w przestrzeni publicznej wymaga szerszego spojrzenia.

- Z naszych badań wynika, że mieszkańcy są "przebodźcowani". Chcemy mieć generalnie spokój i ład. Na jakość życia w miastach i gminach również wpływa jakość przestrzeni. Trzeba nad tym panować - ocenił Wojdat.

Podkreślił, że w zakresie kształtowania i rozwoju reklamy zewnętrznej niezbędna jest współpraca wszystkich uczestników tego rynku. Jego zdaniem reklama zewnętrzna, która wpływa na przyzwyczajenia i codzienne zachowania mieszkańców, powinna być w miejscach naturalnych, gdzie nie przeszkadza mieszkańcom.

- Miasta powinny rozumieć mieszkańców, a nie tylko klientów firm outdoorowych. Przestrzeń publiczna jest naprawdę wspólna. Powinny być odpowiednie przepisy prawa. Nie jestem przeciwnikiem reklamy zewnętrznej, ale uważam że tutaj musi być umiar - mówi Wojdat.

Artykuł powstał po debacie "Smart City-Lepsza Przestrzeń", która odbyła się podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.