PARTNER PORTALU

Miasta ruszają w bój o kibiców

  • Przegląd prasy/Metro    8 października 2010 - 06:31
Miasta ruszają w bój o kibiców

Olsztyn jako jedyny chce się promować podczas Euro 2012 jako miasto wolne od futbolu. Liczy na mieszkańców Warszawy i Gdańska, którzy przyjadą tu w ucieczce przed tłumami kibiców.




Eksperci szacują, że podczas mistrzostw we Wrocławiu i Poznaniu kibice zostawią po ok. 90 mln zł, w Gdańsku – 122 mln zł, w stolicy – 185 mln zł. Większość pieniędzy pochodzić będzie z portfeli kibiców zagranicznych. Przyjedzie ich do nas ok. 420 tys. Wiele miast liczy, że pojadą tam, gdzie między meczami będzie stacjonować i trenować ich drużyna – pisze „Metro”.

Zdaniem Wojciecha Lubawskiego, prezydenta Kielc. kibice będą tam mieszkać przez kilka tygodni, a więc wydawać na życie, bawić się, płacić za taksówki i fryzjera. Za takimi drużynami, jak Włochy, Holandia, Hiszpania czy Niemcy, jeździ nawet kilkanaście tysięcy osób i trzeba to wykorzystać.

Kielce to jedno z 21 miast wytypowanych przez UEFA. Teraz zostaną zarekomendowane piłkarskim federacjom jako najlepsze miejsca do stacjonowania podczas mistrzostw. Oprócz Kielc trafiły tam: Tychy, Władysławowo, Gniewino, Słupsk, Gdynia, Gdańsk, Ostróda, Lubawa, Kołobrzeg, Międzychód, Opalenica, Legionowo, Warszawa, Józefów, Warka, Puławy, Wrocław, Jelenia Góra, Kraków, Wieliczka.

Odkąd tydzień temu UEFA ogłosiła listę, spece od promocji zastanawiają się, co zrobić, by zostać wybranym przez którąś z ośmiu drużyn.

Kielce zabierają się do kręcenia reklamówek. Tychy chcą prosić o pomoc znanych piłkarzy związanych kiedyś ze śląskimi klubami. Tymczasem w Olsztynie spece od marketingu jeszcze na początku września zaprezentowali zarys kampanii reklamowej pod hasłem „Olsztyn – miasto wolne od futbolu”. Chodziło o to, by miasto w czasie mistrzostw stało się mekką dla tych, którzy piłki nożnej mają już powyżej uszu. Głównymi adresatami kampanii mieliby się stać mieszkańcy Gdańska i Warszawy.

Pomysły wzburzyły olsztynian. Na forach internetowych zawrzało, do ratusza zaczęły wpływać setki e-maili i listów z protestami, że miasto strzela sobie samobója, bo nie dość, że turyści nie przyjadą, to także miejscowi uciekną oglądać mecze gdzie indziej. 

Piotr Grzymowicz, prezydent Olsztyna, łagodzi sytuację, tłumacząc, że hasło było prowokacją i nikomu nie będą zabraniać oglądania meczów. Olsztyn jednak nie porzucił kontrowersyjnej kampanii, lecz tylko ją złagodził – podaje „Metro.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!



Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę





×
KOMENTARZE (1)

  • Eterno Vagabundo, 2010-10-13 22:58:23

    Jak długo ziemię ogrzewa słońce, Tak każdy kijek miewa dwa końce. Gdy się zakończy feta sportowa, Miasto totalna czeka odnowa.


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!