PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Miasta w serialach. Które najbardziej zyskały medialnie?

  • aw    17 marca 2015 - 12:32
Miasta w serialach. Które najbardziej zyskały medialnie?
O Toruniu za sprawą serialu głośniej było w mediach regionalnych niż ogólnopolskich (fot. wikimedia.org/Piotr Kożurno)

Z początkiem marca do telewizyjnych ramówek wróciły ulubione seriale. Które z nich mają największa medialną wartość dla miast w nich pokazywanych?




Fikcyjna Leśna Góra okazała się najczęściej przywoływaną serialową miejscowością w mediach w II półroczu 2014 roku. W związku z emitowanymi przez TVP2 odcinkami „Na dobre i na złe” jej nazwę wymieniono w 949 informacjach.

Jako druga na podium znalazła się Warszawa w związku z kolejną popularną produkcją telewizyjnej Dwójki – „M jak Miłość” z wynikiem 881 informacji i największą liczbą doniesień prasowych – 238. Trzeci był Sandomierz, w którym rozgrywa się akcja „Ojca Mateusza” (TVP1). Na jego temat opublikowano o 18 materiałów mniej.

Czwartą najczęściej wymienianą nazwą okazały się Wilkowyje z serialu „Rancho” (TVP1) – 789 informacji. Top 5 zamknęła Łódź w kontekście „Komisarza Alexa” (TVP1), która zgromadziła 731 publikacji.

Warszawa w związku z serialem „M jak Miłość” nie miała sobie równych zarówno pod względem dotarcia informacji – biorąc pod uwagę prasę i Internet (545,5 mln potencjalnych kontaktów), jak i wartości ekwiwalentu reklamowego publikacji (20,7 mln zł). O 68 informacji więcej na temat Leśnej Góry mogło dotrzeć do 494,4 mln odbiorców, ale AVE tych materiałów wyniosło zaledwie 8,2 mln zł. Trzeci wynik pod względem dotarcia – 408,7 mln - należał również do stolicy i dotyczył serialu „Na Wspólnej”. Ekwiwalent publikacji oszacowano na 13,3 mln zł.

Miasta w mediach ogólnopolskich i regionalnych

Zdecydowana większość informacji, w których pojawiały się nazwy analizowanych miejscowości, pochodziła ze źródeł o zasięgu ogólnokrajowym (łącznie 75 proc.). W tego typu mediach opublikowano wszystkie materiały na temat Nastajek i Ostródy w kontekście serialu „Cisza nad rozlewiskiem”.

Do mediów ogólnopolskich należało również 98 proc. przekazu dotyczącego Grabiny i 92 proc. – Gródka („M jak Miłość”) oraz 97 proc. na temat Leśnej Góry w związku z serialem „Na sygnale” i 92 proc. na temat tej miejscowości w kontekście „Na dobre i na złe”.

Tylko dwa miasta uzyskały przewagę w źródłach regionalnych - Łódź („Komisarz Alex”) – 64 proc. doniesień na temat miejscowości i Toruń („Lekarze”) – 57 proc.

W przypadku Łodzi najaktywniejsze były „Polska – Dziennik Łódzki” (18 publikacji), „Express Ilustrowany” (14) oraz Dzienniklodzki.pl (8). Toruń gościł często na łamach „Nowości” (33), „Gazety Wyborczej – Toruń” (12), „Gazety Pomorskiej – Toruń” (8) i „Expressu Bydgoskiego” (7). Sześć publikacji odnotowano na portalu Pomorska.pl

W mediach regionalnych dobrze widoczna była również Bydgoszcz, której nazwę przywołano w 29 publikacjach dotyczących serialu „Lekarze” oraz 16 na temat „Prawa Agaty”.

Sandomierz nadal na topie

Już siódmy rok trwa przygoda położonego na siedmiu wzgórzach miasta z serialem „Ojciec Mateusz”. Po raz kolejny badanie potwierdziło, że ten sposób promocji przynosi Sandomierzowi duży rozgłos. W II półroczu 2014 roku nazwę miejscowości wymieniono w 167 publikacjach prasowych, 235 internetowych oraz 13 materiałach radiowych i 9 telewizyjnych.





REKLAMA




×
KOMENTARZE (1)

  • miłsniczka Sandomierza, 2015-03-17 14:38:52

    To serialowi splendoru dodaje Sandomierz, a nie na odwrót.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.