PARTNER PORTALU
  • BGK

Miasto Kielce nie było właścicielem miejskiego profilu na facebooku

  • Michał Wroński    17 grudnia 2018 - 12:37
Miasto Kielce nie było właścicielem miejskiego profilu na facebooku
Miasto Kielce zaczyna swą obecność w mediach społecznościowych od zera (fot. pixabay.com)

Kielce będą miały nowy profil na Facebooku. Po co, skoro ratusz obecny był w tym medium przez ostatnie 7 lat? Otóż okazało się, że miejski profil wcale nie był własnością miasta, choć miasto płaciło za jego prowadzenie.




13 grudnia Kielce na swoim facebookowym profilu poinformowały, że 30 listopada 2018 r. wygasła umowa z Piotrem Natkańcem dotycząca „promowania Miasta Kielce oraz Urzędu Miasta Kielce na portalach społecznościowych”.

Wspomniany Piotr Natkaniec to lokalny dziennikarz radiowy. To właśnie on – jak podaje ratusz - był założycielem strony o nazwie Miasto Kielce oraz prowadził ją niezmiennie przez ostatnie 7 lat. Jak informuje miasto w związku z wygaśnięciem umowy został założony nowy profil Kielce, który jest podpięty do oficjalnej strony Urzędu Miasta.

Czytaj: Radni boją się facebooka? Chyba tak, bo straszą sądem

- Pan Piotr Natkaniec zobowiązał się do zmiany nazwy swojej strony, aby uniknąć pomyłki względem oficjalnej strony Urzędu Miasta Kielce.

Zobowiązał się także, że jego strona nadal będzie publikowała posty o tematyce miejskiej, mając na względzie społeczność, którą udało się zbudować przez ostatnie lata na jego fanpage'u na Faceboook'u – informuje w opublikowanym (a jakże, na FB) komunikacie ratusz.

Owa zbudowana społeczność, to ok. 30 tysięcy osób, które w ciągu minionych 7 lat polubiły miejski profil. Nowy ma raptem ok. 650. Komentująca na łamach lokalnej Gazety Wyborczej tę sytuację Danuta Papaj, pełnomocniczka prezydenta Kielc Bogdana Wenty nie kryje, że taki stan rzeczy stanowił dla niej spore zaskoczenie. Informuje, że miasto starało się o przejęcie nowego, mającego uznaną już markę profilu, ale – jak stwierdziła Danuta Papaj - cena, która padła w negocjacjach była zbyt wysoka.

Czytaj: Dobry marketing miasta to nie tylko promocja, ale też rozwój lokalnego biznesu

W tej sytuacji prowadzeniem nowego profilu miasta będą zajmować się urzędnicy.

– Planujemy stworzenie w strukturach miasta nowej komórki, która zajmie się polityką informacyjną i promocyjną – zapowiada Danuta Papaj.

Sam Natkaniec w rozmowie z GW mówi, że chodzi mu o zachowanie profilu i nawet się zastanawiał nad jego sprzedażą miastu. Jak wspomina to on zaproponował poprzedniemu prezydentowi Kielc Wojciechowi Lubawskiemu promocje miasta w mediach społecznościowych i założenie konta na FB oraz Twitterze.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.