PARTNER PORTALU
  • BGK

Miasto Kraków ma nowe logo

  • PAP/EM    6 marca 2017 - 14:16
Miasto Kraków ma nowe logo
Nowe logo Krakowa (Fot. Magiczny Kraków/krakow.pl)

Kraków ma nowe logo. Znak przypomina poprzedni symbol, ale zamiast koloru pomarańczowego, pojawia się na nim niebieski, a centralna część jest pusta (poprzednio zajmował ją napis „CRACOVIA”).




Przedstawiciele miasta podkreślili, że logo jest pierwszym elementem nowego systemu identyfikacji wizualnej Krakowa. Nowy system powinien być wdrożony do końca roku i ma służyć sprawniejszej komunikacji administracji miejskiej z krakowianami i turystami.

Logo w znacznej części przypomina poprzednie, które obowiązywało przez ostatnie 20 lat. Znak również przedstawia zarys Rynku Głównego oraz otaczających go ulic i zabudowań. Jednak napis, zajmujący wcześniej środkową część logotypu, został przesunięty poza prawą krawędź zarysu Rynku. Został także spolszczony i zamiast "CRACOVIA" widzimy "Kraków". Linie ulic i zabudowań Krakowa nie są lekko postrzępione, jak poprzednio, a idealnie gładkie.

"Nowy znak graficzny bazuje na poprzednim i jest połączeniem tradycji, tak ważnej w Krakowie, oraz nowoczesności - wyrazem tego jest choćby gładka kreska. Nowy znak jest czytelny, funkcjonalny, oddaje ambicję marki" - powiedziała Elżbieta Kantor z wydziału promocji i turystyki w magistracie. Nowy znak ma być także czytelny na aplikacjach mobilnych.

Dorota Kozak, autorka nowego logotypu, szczególną uwagę zwróciła na barwę znaku. Kolor niebieski - mówiła - jest silnie związany ze stolicą Małopolski. Od XVI w. używano go na oznakowanie rogatek miasta i był uznawany za kolor pracowników miejskich. W XVIII w. znalazł się w herbie miasta Krakowa - wtedy w herbie pojawił się orzeł na niebieskim tle. W herbie kolor niebieski jest do dzisiaj. "Niebieski symbolizuje też wolność, kreację i nowoczesność - zmianę" - zwróciła uwagę Kozak.

Wiceprezydent Krakowa Andrzej Kulig zaznaczył, że nowy znak graficzny i system identyfikacji wizualnej jest odpowiedzią miasta na opinie części krakowian, którzy uważają, że stare logo nie było czytelne, a napis w jego środkowej części zastawiał elementy graficzne symbolizujące Rynek.

Nowe logo będzie towarzyszyło materiałom Urzędu Miasta Krakowa, np. dokumentom, plakatom; pojawi się w przestrzeni miejskiej, np. na środkach komunikacji publicznej.

Nowy system identyfikacji wizualnej Krakowa opracowuje, na zamówienie miasta, jedna z krakowskich agencji reklamowych. Przygotowuje ona kolejne symbole, które będą budować markę miasta. Agencja stworzyła już system siedmiu kolorów, z których każdy ma oznaczać inną dziedzinę, np. kulturę, turystykę. Elementem nowej wizualizacji ma być m.in. tło pokazujące rozbudowaną sieć ulic i zabudowań wokół Rynku (na takim tle na plakatach będzie mogło się pojawiać np. nowe niebiesko-białe logo).

Koszt opracowania nowego logo to 26 tys. zł., a systemu nowej identyfikacji wizualnej Krakowa - 92 tys. zł.

Nowy system jest elementem strategii promocyjnej Krakowa na lata 2016-2022 r.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE
Ze względu na ciszę wyborczą komentowanie zostało wyłączone.

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.