PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Międzynarodowy konkurs na logo Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii

  • PAP/JS    29 czerwca 2018 - 18:57
Międzynarodowy konkurs na logo Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii
W regulaminie konkursowym określono m.in., z jakimi wartościami powinno kojarzyć się przyszłe logo Metropolii: współpracą, otwartością, nowoczesnością, różnorodnością, tolerancją, potencjałem intelektualnym i gospodarczym (fot. pixabay.com)

Międzynarodowy konkurs na logo Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii ogłosiły  władze tej organizacji. Chcą, aby logo kojarzyło się m.in. ze współpracą, nowoczesnością, ideą smart city, a także pokazywało potencjał gospodarczy i intelektualny Metropolii.




  • Konkurs będzie miał dwa etapy. Pierwszy z nich potrwa do 13 lipca br. Do tego czasu autorzy mogą przysyłać swoje portfolia, które muszą zawierać co najmniej trzy dowolne projekty logotypów.
  • Nadesłane prace zostaną ocenione do 24 lipca przez komisję konkursową.
  • Autorzy pięciu wybranych zgłoszeń zostaną następnie zaproszeni do drugiego etapu konkursu, w którym do 26 sierpnia przygotują projekty logotypów dla GZM.

Dotąd w materiałach graficznych GZM posługiwała się różnymi wzorami zapisu swej nazwy. Podczas tegorocznego Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach w maju br. reklamowała się dużą pomarańczową literą "M", w którą wpisano białymi wersalikami pełną nazwę "Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia".

Przedstawiciele Metropolii akcentowali jednak, że było to rozwiązanie tymczasowe. W piątek (29 czerwca) ogłosili konkurs na "opracowanie projektu logotypu, który stanie się podstawą systemu identyfikacji wizualnej". Jak podała rzeczniczka GZM Kamila Rożnowska, międzynarodowy charakter konkursu ma zapewnić nawiązana przez władze Metropolii współpraca z Siecią Miast Kreatywnych UNESCO w dziedzinie designu.

"Nie chcemy zamykać się na żadne koncepcje i propozycje. Konkurs daje nieograniczoną możliwość wszystkim artystom-grafikom do przedstawienia nam swoich pomysłów, jak wizualna prezentacja Metropolii powinna wyglądać" - powiedział cytowany przez Rożnowską przewodniczący zarządu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii Kazimierz Karolczak.

Czytaj też: Kolejne gminy chcą dołączyć do śląskiej metropolii

"Wyzwanie przed projektantami spore, bo muszą znaleźć spójny klucz łączący w jedno wszystkie 41 miast i gmin, tworzących Metropolię. Chcemy też, żeby nasze logo zrywało z pewnymi, wciąż niestety funkcjonującymi, stereotypami i pokazywało potencjał naszego obszaru takim, jakim jest w rzeczywistości. Metropolia GZM to największa metropolia w Europie Środkowej, o olbrzymim potencjale gospodarczym, społecznym, intelektualnym, komunikacyjnym i kulturalnym" - zaznaczył Karolczak, który będzie też jednym z siedmiu członków komisji konkursowej.

Wśród pozostałych członków komisji znajdą się m.in. dr hab. Justyna Kucharczyk z Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach, kuratorka festiwalu Katowice Street Art Air Matylda Sałajewska, Przemo Łukasik z pracowni architektonicznej medusa group oraz Maciej Siuda ze School of Form w Poznaniu.

W regulaminie konkursowym określono m.in., z jakimi wartościami powinno kojarzyć się przyszłe logo Metropolii: współpracą, otwartością, nowoczesnością, różnorodnością, tolerancją, potencjałem intelektualnym i gospodarczym, dbałością o środowisko naturalne czy ideą smart city (inteligentnego miasta). Projekt logotypu powinien też uwzględniać, że Metropolia próbuje odmienić przemysłowy wizerunek Górnego Śląska i Zagłębia Dąbrowskiego.

"Chcemy m.in. poprzez dobór logotypu i całej księgi znaku radykalnie odmienić stereotypowy obraz Metropolii" - wskazano w konkursowych wytycznych.

Konkurs będzie miał dwa etapy. Pierwszy z nich potrwa do 13 lipca br. Do tego czasu autorzy mogą przysyłać swoje portfolia, które muszą zawierać co najmniej trzy dowolne projekty logotypów.

Nadesłane prace zostaną ocenione do 24 lipca przez komisję konkursową. Autorzy pięciu wybranych zgłoszeń zostaną następnie zaproszeni do drugiego etapu konkursu, w którym do 26 sierpnia przygotują projekty logotypów dla GZM. Każda z tych osób lub firm dostanie 3 tys. zł nagrody, natomiast zwycięzca całego konkursu otrzyma dodatkowe 17 tys. zł i propozycję wykonania tzw. księgi znaku (spisu zasad oraz wytycznych dotyczących stosowania logo w różnych materiałach).

Ogłoszenie wyników konkursu zaplanowano na 28 sierpnia br.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.