PARTNER PORTALU
  • BGK

Mieszkańcy zadowoleni z pracy częstochowskich urzędników

  • KDS    2 listopada 2018 - 21:50
Mieszkańcy zadowoleni z pracy częstochowskich urzędników
Ankietowani oceniali poszczególne elementy obsługi w skali od 1 do 5 (fot. UM Częstochowa)

Kolejny raz Urząd Miasta w Częstochowie zapytał mieszkańców o poziom świadczonych przez siebie usług. 96 proc. ankietowanych oceniło je bardzo wysoko i raczej wysoko. Raczej niskie i bardzo niskie noty przyznało jedynie 0,38 proc. respondentek i respondentów - były to 2 osoby.




  • Najnowsze badanie poziomu satysfakcji z jakości usług w Urzędzie Miasta przeprowadzono we wrześniu tego roku.
  • Urząd Miasta Częstochowy cieszy się pozytywnymi opiniami interesantek i interesantów.
  • Ogólny poziom świadczonych usług został oceniony wysoko i bardzo wysoko aż przez 96 proc. respondentek i respondentów. 

Formularz ankiety wypełniło łącznie 524 osób odwiedzających urząd. Ankieta zawierała zarówno pytania otwarte jak i zamknięte, dające możliwość jednego lub wielokrotnego wyboru. Po analizie wszystkich ankiet przygotowany został raport dotyczący poziomu zadowolenia mieszkanek i mieszkańców z jakości usług publicznych, świadczonych przez częstochowski magistrat.

96 proc. ankietowanych oceniło ogólny poziom usług bardzo wysoko i raczej wysoko. Raczej niskie i bardzo niskie noty przyznało jedynie 0,38 proc. respondentek i respondentów - dokładnie 2 osoby. W porównaniu do poprzedniego roku zaznaczył się wzrostowy trend ocen bardzo dobrych (o 10 proc.) oraz spadek niskich (o ponad 3 proc.).

Czytaj więcej: Język urzędników nawet w internecie niezrozumiały. Jak to zmienić?

Ankietowani oceniali poszczególne elementy obsługi w skali od 1 do 5. Udzielanie informacji zostało ocenione ogólnie bardzo wysoko i raczej wysoko przez 94,8 proc. uczestniczek i uczestników ankiety. Dotrzymywanie terminów zyskało 85,3 proc. bardzo wysokich i raczej wysokich ocen. Równe traktowanie interesantek i interesantów też zostało przychylnie ocenione, zyskując łącznie prawie 84 proc. bardzo wysokich i raczej wysokich not. Wiedzę personelu urzędu wysoko lub raczej wysoko oceniło 87,4 proc. badanych, a poświęcanie uwagi osobom załatwiającym urzędowe sprawy zyskało 85,5 proc. wysokich lub bardzo wysokich not. Tym samym wszystkie poszczególne parametry obsługi zostały ocenione na bardzo wysokim poziomie - z przewagą ocen bardzo wysokich i raczej wysokich powyżej 80 proc..

Ankietowanych pytano też o sugestie dotyczące możliwej poprawy jakości usług świadczonych przez Urząd.

37 proc. udzielających odpowiedzi na to pytanie nie miało żadnych uwag - ich zdaniem urząd funkcjonuje prawidłowo, a obsługa jest miła i kompetentna. 16,5 proc. zwróciło uwagę na zdarzające się kolejki i dłuższy czas oczekiwania. 6,3 proc. wspomniało o braku możliwości opłaty kartą w obiekcie przy ul. Focha, niedostatecznie oznakowanie punktu opłat w budynku przy ul. Waszyngtona, a także na czasowe problemy z działaniem wpłatomatu. Pojedyncze osoby wskazywały także np. na konieczność remontu budynku przy ul. Focha, rozważenie możliwości zgłoszenia utraty dowodu osobistego i wyrobienia nowego przy jednym stanowisku, a także poszerzenie zakresu spraw możliwych do załatwienia przez internet (np. zgłoszenia geodezyjne).

Wśród ankietowanych kobiety stanowiły 49,81 proc., a mężczyźni 49,24 proc..

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.