PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Nadmorskie miejscowości na Facebooku, czyli jak skutecznie się promować

  • AW    2 października 2014 - 09:16
Nadmorskie miejscowości na Facebooku, czyli jak skutecznie się promować

Tegoroczne wakacje były bardzo udane dla branży turystycznej. Pogoda zachęcała do wyjazdów nad morze. Ale jak nadmorskie samorządy wykorzystały okazję do aktywnej promocji on-line na profilach społecznościowych?




To już drugi w tym roku Ranking Miejscowości Nadmorskich na Facebooku tworzony wspólnie przez agencję Projekt PR oraz portal www.czasnadmorze.pl (pierwszy, zimowy, opublikowany został w styczniu 2014 r.).

Średnia ilość fanów analizowanych profili wzrosła z 2489 do 3974. Największy wzrost zanotowało miasto Hel, które w stosunku do poprzedniego okresu zwiększyło liczbę fanów o prawie 200 proc.

Czytaj też: Profile na Facebooku oknem wystawowym samorządów

Warto podkreślić, iż są to aktywni fani, którzy angażują się w publikowane z nieprzeciętną częstotliwością posty. To właśnie aktywność fanów i redaktorów sprawiły, iż Hel wysunął się na lidera komunikacji w analizowanym okresie.

Cały czas bardzo dobrze radzi sobie Klimatyczny Kołobrzeg, które profil w dalszym ciągu posiada najwięcej fanów 16 255 tj. 50 proc. więcej niż na koniec poprzednio analizowanego okresu. W najważniejszym kryterium, czyli ilości reakcji na posty liderami zostali kolejno: Klimatyczny Kołobrzeg, Świnoujście i Władysławowo.

Warto podkreślić, że sposób komunikacji Klimatycznego Kołobrzegu nadal najbardziej odpowiada fanom, gdyż reagują oni trzykrotnie częściej niż na posty kolejnego Świnoujścia.

Klimatyczny Kołobrzeg czyli oficjalny turystyczny profil miasta w dalszym ciągu wyróżnia się najciekawszą formą prowadzenia strony, która już na pierwszy rzut oka wyróżnia się estetyką oprawy graficznej. Warto dodać, iż Kołobrzeg znajdziemy w rankingu dwukrotnie, ponieważ to jeden z niewielu samorządów, które zdecydowały się na wydzieloną komunikację z mieszkańcami i turystami poprzez osobne profile.

- Analiza wykazała, że w sezonie samorządy dbają nie tylko o ofertę offline, ale komunikują ją również online. Cieszy, że media społecznościowe wchodzą do kanonu narzędzi promocyjnych. Jednak większość działań jest podejmowanych odtwórczo, jako standardowe przykłady, mało wyróżniające się i odróżniające od innych, realizowanych w pozostałych regionach Polski - Marta Szadowiak - właścicielka Projekt PR.

- Widać, że wybrane samorządy dostrzegły potencjał promocji na Facebooku, jednak w dalszym ciągu brakuje zaplanowanych akcji angażujących turystów jako ambasadorów i promotorów nadmorskich miejscowości - dodaje Wojciech Kreft z portalu www.czasnadmorze.pl

Kryteria i zakres oceny:
Organizatorzy rankoingu w okresie 8 czerwca - 8 września przeanalizowali 17 profili nadmorskich samorządów i poddali ich ocenie ilościowej w wybranych kategoriach: ilość fanów, procentowy przyrost ilości fanów, ilość postów i najważniejsze - ilość reakcji na publikowane posty. Ostatnią kategorię punktowali podwójnie. Należy pamiętać, iż ranking ogranicza się wyłącznie do danych ilościowych, gdzie poszczególne oceny przyznawane są za aktywność redaktorów profili jak i aktywności ich odbiorców. Ranking nie uwzględnia subiektywnej oceny jakości komunikacji, jednak zgromadzone w nim dane są doskonałą podstawą do porównania aktywności poszczególnych samorządów.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.