Oto najlepsze produkty turystyczne w Podlaskiem za 2019 rok

- Ideą konkursu Polskiej Organizacji Turystycznej jest wyłonienie najbardziej atrakcyjnych, nowatorskich i przyjaznych dla turystów produktów turystycznych.
- Głównym organizatorem konkursu jest Polska Organizacja Turystyczna.
- Etap regionalny od ponad 10 lat koordynowany jest przez Podlaską Regionalną Organizację Turystyczną.
- Honorowy patronat nad konkursem objął Marszałek Województwa Podlaskiego Artur Kosicki.
Kapituła wyróżniła: Międzynarodowy Festiwal Teatralny „Wertep”, Krainę Górna Biebrza, Muzeum Rolnictwa im. K. Kluka w Ciechanowcu, Podlaski Szlak Kulinarny, Sabantuj - Tatarskie Święto Pługa w Kruszynianach, Spływy kajakowe na Pojezierzu Augustowskim i Szlak Wielki Gościniec Litewski.
Międzynarodowy Festiwal Teatralny „Wertep” to uznana i ceniona w Podlaskiem impreza kulturalna. Jej twórcom przyświeca cel przywrócenia na tereny polsko-białoruskiego pogranicza idei teatru wędrownego. Górna Biebrza to z kolei wyjątkowa kraina na terenie Biebrzańskiego Parku Narodowego. Natomiast Muzeum Rolnictwa im. K. Kluka w Ciechanowcu jest wizytówką województwa podlaskiego i gromadzi zabytki związane z kulturą duchową i materialną polskiej wsi.
Kolejne wyróżnione produkty to: Podlaski Szlak Kulinarny tworzony przez podlaskich producentów lokalnych wyrobów wytwarzanych od setek lat i Sabantuj - Tatarskie Święto Pługa w Kruszynianach to natomiast święto o ponad tysiącletniej tradycji.
Następne wyróżnienia przypadły „Spływom kajakowym na Pojezierzu Augustowskim” rzekami Czarną Hańczą, Rospudą, Kanałem Augustowskim i Biebrzą. Wyróżniony też został Szlak Wielki Gościniec Litewski – najpopularniejszy trakt pocztowo-handlowy Rzeczypospolitej Obojga Narodów w XVII i XVIII wieku.
Decyzją kapituły wojewódzkiej Polskiej Organizacji Turystycznej produkt Wojewódzki Ośrodek Sportu i Rekreacji Szelment został wskazany jako kandydat do konkursu Złoty Certyfikat POT. WOSiR Szelment to największy ośrodek narciarski w północno-wschodniej Polsce. Nagrodą w ramach Złotego Certyfikatu POT będzie zrealizowana przez Polską Organizację Turystyczną krajowa kampania promocyjna w roku 2020 o wartości nie mniejszej niż 150 tys. zł.
Czy Polaków będzie stać na mieszkania? Zobacz najnowszą debatę