PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Parady sposobem na promocję regionu

  • PAP    2 czerwca 2014 - 12:21
Parady sposobem na promocję regionu

- Województwo podlaskie promuje się przez parady; mają być one okazją do prezentacji i integracji środowisk twórczych z regionu. Uczestniczą w nich m.in. zespoły teatralne, taneczne, muzyczne, grupy rekonstrukcyjne i orkiestry.




W czerwcu parady przejdą ulicami Łomży (7 czerwca) i Suwałk (21 czerwca). Podobna impreza odbyła się w ubiegłym roku w Białymstoku z okazji obchodów 500-lecia województwa podlaskiego. Parady to część większego, trzyletniego projektu "Podlaskie - odwieczna potrzeba natury".

Zdaniem koordynatora projektu, zastępcy dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Animacji Kultury Cezarego Mielki, takie barwne korowody maszerujące przez miasto to dobry pomysł na promocję dla grup biorących w nich udział. Jak powiedział, parady to przede wszystkim wewnętrzna promocja województwa wśród mieszkańców, a także wśród turystów. Dodał, że w wielu państwach na świecie parady towarzyszą wielu imprezom.

Mielko podkreślił, że parady w trzech największych miastach w województwie mają przede wszystkim pokazać potencjał artystyczny w regionie, a także wspierać amatorski ruch. Dodał, że dla niektórych grup to jedyna szansa na zaprezentowanie się szerszej publiczności.

W paradzie w Łomży ma wziąć udział ok. 40 różnych grup artystycznych, w sumie ulicami miasta przejdzie blisko 700 osób. Natomiast w imprezie w Suwałkach weźmie udział ok. 600 uczestników. Obie parady zakończą się występami na scenie uczestników oraz gwiazd.

Mielko ma nadzieje, że parady w Łomży i Suwałkach będą tak samo udane jak ubiegłoroczna w Białymstoku. Wzięło w niej udział ok. 140 grup, m.in. zespołów folklorystycznych: tanecznych i śpiewaczych, orkiestr, grup rekonstrukcyjnych, mażoretek, orszaków konnych, ale też sportowców, harcerzy czy rzemieślników rękodzieła ludowego. Pozdrawiali ich mieszkańcy miasta, którzy stali wzdłuż trasy, którą przeszedł korowód. Uczestników przywitał też prezydent RP Bronisław Komorowski. Organizacja parady kosztowała ponad 330 tys. zł.

Projekt "Podlaskie - odwieczna potrzeba natury" to kampania wizerunkowa regionu, realizowana ze środków unijnych przez Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego w Białymstoku. Koszt całego projektu wynosi blisko 8 mln zł, na parady przeznaczono ponad 800 tys. zł.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (1)

  • Eterno Vagabundo, 2014-06-09 18:16:13

    Paradę dzielnic w miastach Trza reaktywować, Ażeby Każdy dystrykt Mógł coś wykreować.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.