PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Pasażerowie doceniają metro

  • pt    22 sierpnia 2014 - 13:29
Pasażerowie doceniają metro

Mieszkańcy stolicy już po raz dziesiąty ocenili funkcjonowanie warszawskiego metra. Tradycyjnie odsetek zadowolonych pasażerów był wysoki i przekroczył znacznie poziom 90 proc. Ulubioną stacją zostały Stare Bielany, które wyprzedziły ubiegłorocznego zwycięzcę – Plac Wilsona.




Aż 98,2 proc. osób, które wzięło udział w badaniu oceniło jego funkcjonowanie jako zdecydowanie dobre i  raczej dobre (wzrost o 4,3 proc. w porównaniu do 2013 r.). To najlepszy wynik w historii.

Warszawiacy wysoko ocenili punktualność kursowania – 96,8 proc. pozytywnych ocen
(+2,8 proc.), szybkość jazdy – 96,3 proc. (+5,5 proc.) oraz bezpieczeństwo – 95,5 proc. respondentów (+3,5 proc.). Wysokie noty – 92,4 i 91,4 proc. otrzymał również system informacji w wagonach i na stacjach metra (+8,9 i +6,9 proc.). Zadowolonych z udogodnień dla osób niepełnosprawnych było 72 proc. osób (+11,4 proc.).

Czytaj: Warszawskie biurowce coraz częściej stoją puste
 
Oceniono również częstotliwość kursowania pociągów metra. 87 proc. badanych wypowiedziało się pozytywnie o częstotliwości w godzinach od godz. 9.00 do godz. 14.00, natomiast odsetek osób zadowolonych z częstotliwości kursowania w godzinach 14.00 – 19.00 wyniósł 89 proc. (+5,4 proc.).

Czytaj też:  Coraz więcej gmin chce budować mieszkania ze wsparciem państwa

Najpopularniejszą stacją okazały się Stare Bielany, na którą zagłosowało 4,3 proc. respondentów. Druga stacja w rankingu – Plac Wilsona otrzymała 3,8 proc., a trzecia – Centrum 2,9 proc. głosów.

Badanie, na zlecenie spółki Metro Warszawskie, przeprowadziła w czerwcu firma TNS Polska S.A. Wzięło w nim udział ponad 1500 respondentów (najmłodszy miał 14, a najstarszy 81 lat).

Pasażerowie oceniali m.in. częstotliwość kursowania oraz inne wybrane aspekty, dotyczące funkcjonowania metra – punktualność, bezpieczeństwo, czystość w wagonach i na stacjach, udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, system informacji, wyposażenie oraz pracę poszczególnych służb metra. Z jego wynikami można się zapoznać na stronie przewoźnika.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.