Po co samorządom media? Burza po słowach posłanki Lichockiej

Własne media ma większość polskich samorządów (fot. wikipedia/Paweł Janczaruk, CC BY-SA 3.0)
- Należy ograniczyć procentowo możliwość wydawania pieniędzy przez samorządy na reklamy, prasę, komunikację medialną. W tej chwili to są bardzo duże sumy - powiedziała we wtorek posłanka PiS Joanna Lichocka. Jej słowa oburzają samorządowców, którzy media lokalne uważają za platformę do wypełniania obowiązku informacyjnego.
- Temat mediów samorządowych powraca w publicznej debacie od kilkunastu lat. Krytyczne stanowiska wobec ich istnienia formułowały stowarzyszenia skupiające media lokalne, Rzecznik Praw Obywatelskich i Helsińska Fundacja Praw Człowieka.
- Projekt nowelizacji Prawa prasowego zakazujący jednostkom samorządu terytorialnego wydawania własnych mediów, złożył w Sejmie w 2018 roku Klub Kukiz'15. Nie doszło do jego rozpatrzenia.
- Zdaniem samorządowców media przez nich wydawane wypełniają obowiązek informacyjny, jaki na gminach spoczywa. - Powinno się raczej postawić pytanie o zasadność kupowania przez Orlen całego koncernu Polska Press - komentuje Krzysztof Mejer, wiceprezydent Rudy Śląskiej.

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE0
Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.