PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Podlaskie: Tradycyjne produkty podstawą kateringu w urzędzie marszałkowskim

  • PAP/AT    5 lutego 2020 - 09:48
Podlaskie: Tradycyjne produkty podstawą kateringu w urzędzie marszałkowskim
Urząd marszałkowski chce promować podlaskich rolników, przedsiębiorców i regionalną turystykę (fot. wrotapodlasia.pl/ Anna Augustynowicz)

Zarejestrowane tradycyjne produkty regionalne mają być podstawą usług kateringowych na potrzeby urzędu marszałkowskiego w Białymstoku. W ten sposób samorząd chce promować zdrową żywność produkowaną w województwie podlaskim.




  • Pod koniec grudnia urząd rozstrzygnął przetarg na świadczenie usług kateringowych na jego potrzeby w 2020 r. Wybrano ofertę firmy z Białegostoku.
  • Każdy kolejny produkt tradycyjny znajdujący się w zaproponowanym menu był punktowany. Produkty tradycyjne są ogólnodostępne i każdy podmiot może zawrzeć je w swoim menu - powiedziała rzeczniczka marszałka województwa Izabela Smaczna-Jórczykowska.
  • Wicemarszałek województwa podlaskiego Stanisław Derehajło podkreślił, że urząd marszałkowski chce promować podlaskich rolników, przedsiębiorców i regionalną turystykę.

Pod koniec grudnia urząd rozstrzygnął przetarg na świadczenie usług kateringowych na jego potrzeby w 2020 r. Ostatecznie zgłosiły się trzy podmioty. Wybrano ofertę firmy z Białegostoku. Przy wyborze liczyły się przede wszystkim dwa kryteria, obok ceny, również wysoko punktowane było wykorzystanie produktów, dań czy deserów wpisanych na listę produktów tradycyjnych z woj. podlaskiego.

"Każdy kolejny produkt tradycyjny znajdujący się w zaproponowanym menu był punktowany. Produkty tradycyjne są ogólnodostępne i każdy podmiot może zawrzeć je w swoim menu, dlatego też nie było to kryterium ograniczające dostęp do przetargu" - powiedziała rzeczniczka marszałka województwa Izabela Smaczna-Jórczykowska.

Wicemarszałek województwa podlaskiego Stanisław Derehajło podkreślił na konferencji prasowej zorganizowanej za stołem bogato zastawionym daniami z wykorzystaniem produktów tradycyjnych, że urząd marszałkowski chce promować podlaskich rolników, przedsiębiorców i regionalną turystykę.

"I w ten sposób, poprzez stół, kulinaria, będziemy mogli to czynić, a zaczynamy od siebie, od przyjmowania gości ze świata, którzy tutaj przyjeżdżają, właśnie naszymi lokalnymi produktami" - mówił Derehajło.

Dodał, że wynik przetargu wykazał też, że produkty lokalne nie muszą być wcale drogie i trudno dostępne. Okazało się, że menu tak stworzone jest tylko nieznacznie droższe w relacji do produktów używanych wcześniej.

W zaprezentowanym menu znalazł się m.in. kociołek cygański, rosół z kołdunami litewskimi, cepeliny, paszteciki z kapustą kiszoną z Suwalszczyzny, pierogi z mięsem (ciasto z wykorzystaniem mąki podlaskiej), papryka faszerowana serem, słodkowodne ryby wędzone, do tego sałatka z boczkiem wędzonym, kapusta i ogórki kiszone, a ze słodyczy - np. deser czekoladowy z dodatkiem kawy, tzw. żołędziówki.





REKLAMA


Bezprecedensowe w skali Europy forum wielowątkowej dyskusji dotyczącej kluczowych zagadnień dla systemów opieki zdrowotnej. Już 5-6 marca 2020 r. w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach.



×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.