PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Polskie Marki Turystyczne: założenia, terminy, korzyści dla gmin i regionów

  • Michał Wroński    23 stycznia 2019 - 10:00
Polskie Marki Turystyczne: założenia, terminy, korzyści dla gmin i regionów
Głównym przedmiotem obecnych działań marketingowych w polskiej turystyce są poszczególne obiekty-atrakcje turystyczne. (fot. www.pot.gov.pl)

Ministerstwo Sportu i Turystyki zachęca do spróbowania swych sił w projekcie „Polskie Marki Turystyczne” . Zakłada on stworzenie katalogu najbardziej atrakcyjnych polskich regionów i szlaków turystycznych, które będą profesjonalnie zarządzane i promowane. Kandydatury będą przyjmowane w trybie on-line do 28 lutego 2019 r.




  • Zdaniem organizatorów akcji w Polsce brakuje silnych partnerstw na poziomie lokalnym, które scalałyby turystyczny potencjał całego obszaru i prezentowały go na rynku.
  • Celem przedsięwzięcia jest to, by graniczące, czy nawet konkurujące ze sobą gminy albo lokalne organizacje turystyczne rozpoczęły współpracę przy tworzeniu wspólnej oferty turystycznej pod jednym szyldem i w ramach jednego podmiotu.
  • Zarządcy terytorialnych marek turystycznych mogą liczyć na wsparcie doradczo-eksperckie, a później na pomoc w przygotowywaniu i pozycjonowaniu wysokiej jakości materiałów promocyjnych.

Do udziału w projekcie mogą zgłaszać się zarejestrowane w Polsce organizacje, samorządy terytorialne i gospodarcze, instytucje, spółki, fundacje, stowarzyszenia, przedsiębiorcy prywatni, organizatorzy turystyki oraz inne jednostki, których jednym z celów lub zadań statutowych jest promocja turystyki.

Wyjaśniając powody zorganizowania tego projektu resort wskazuje, że w Polsce brakuje silnych partnerstw na poziomie lokalnym, które scalałyby turystyczny potencjał całego obszaru i prezentowały go na rynku, wzbudzając tym samym zainteresowanie turystów.

Czytaj: Polskie miasta coraz bardziej widoczne na turystycznej mapie Europy. Nowy rekord Portu Gdańsk

- Głównym przedmiotem obecnych działań marketingowych w polskiej turystyce są poszczególne obiekty-atrakcje turystyczne np. najlepsze produkty turystyczne certyfikowane przez Polską Organizację Turystyczną, poszczególne miasta, jak również całe województwa, w oparciu o działalność regionalnych organizacji turystycznych. Wydaje się jednak, że żaden z tych poziomów nie wpisuje się w pełni w potrzeby potencjalnego turysty planującego swoją podróż – czytamy na internetowej stronie projektu.

I właśnie tę lukę ma wypełnić firmowany przez MSiT i POT projekt „Polskie Marki Turystyczne”. Ma to nastąpić poprzez wsparcie tworzenia tzw. regionów turystycznych, których „marka, wysoka jakość świadczonych usług oraz spójny marketing mają zachęcać do podróży”.

- Celem jest doprowadzenie do sytuacji, w której graniczące, a często nawet konkurujące ze sobą gminy czy lokalne organizacje turystyczne rozpoczną współpracę przy tworzeniu wspólnej oferty turystycznej pod jednym, dużo mocniejszym wizerunkowo szyldem i w ramach jednego podmiotu, który będzie odpowiedzialny za zarządzanie i promowanie danej marki – czytamy na stronie.

Resort zastrzega, że ani on, ani też POT nie zamierzają odgórnie narzucać gotowych rozwiązań. Zarówno forma zarządzania marką turystyczną, jak i wypełnienie jej treścią, mają być oddolną inicjatywą zgłaszających się potencjalnych uczestników.

Czytaj: Polska Organizacja Turystyczna chce przyciągać turystów na wieś

Jak poinformowano, zarządcy tych marek turystycznych, którzy pomyślnie przejdą kwalifikacje, zostaną podzieleni na dwie kategorie: „Polska Marka Turystyczna” (uczestnik spełniający wytyczne w zakresie dobrych praktyk zarządzania i promocji marką turystyczną) oraz „Polska Marka Turystyczna – kandydat” (uczestnik, który potrzebuje wsparcia doradczo-eksperckiego w spełnieniu ww. wytycznych).

Wszyscy zakwalifikowani, w szczególności kandydaci do tytułu „Polska Marka Turystyczna”, otrzymają dostęp do zapewnionego przez MSiT wsparcia w postaci udziału w szkoleniach, doradztwa eksperckiego, organizacji audytów, wizyt studyjnych czy uczestnictwa w badaniach wizerunku danych destynacji turystycznych.

Ci, którzy otrzymają tytuł „Polska Marka Turystyczna”, będą mogli korzystać ze wsparcia POT w prowadzeniu działań promocyjnych, m.in. z obniżonego kosztu udziału w branżowych targach w kraju i za granicą oraz w wystawach i wydarzeniach promocyjnych, produkcji materiałów promocyjnych, organizacji podróży studyjnych dla przedsiębiorców i potencjalnych kontrahentów oraz dziennikarzy.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.