PARTNER PORTALU
  • BGK

Polskie miasta w mediach. Królowa jest jedna

  • aw    26 stycznia 2017 - 16:13
Polskie miasta w mediach. Królowa jest jedna
Warszawa zdeklasowała w mediach pozostałe miasta (fot. Pixabay)

• Warszawa po raz kolejny została najbardziej medialnym miastem w Polsce.
• Tylko w IV kwartale 2016 r. dzięki medialnym publikacjom zyskała promocję wartą 3 mld złotych.
• Ale to nie stolica najczęściej pojawia się w medialnych tytułach.




Jak wynika z cyklicznego badania „Press-Service Monitoring Mediów”, ostatnie trzy miesiące minionego roku przyniosły stolicom województw łącznie blisko 1,9 mln publikacji, co oznacza, że każdego dnia na ich temat pojawiało się ponad 20 tys. materiałów.

Aż 25 proc. medialnego tortu zagarnęła Warszawa (466,2 tys. publikacji). Największy udział w doniesieniach na temat stolicy miały źródła internetowe – 80 proc. przekazu. Drugim najpopularniejszym medium, informującym o mieście, była prasa – 10 proc. 6 proc. stanowiły materiały z radia.


O ponad połowę mniejszy wynik zanotował Kraków (202,2 tys. publikacji), a trzecie miejsce zajął Poznań osiągając 175,7 tys. materiałów. Na kolejnych miejscach uplasowały się: Wrocław, Gdańsk, Łódź, Katowice i Szczecin. W Top 10 znalazły się także Lublin i Białystok.

Analitycy obliczyli także wartość ekwiwalentu reklamowego, czyli ilość pieniędzy, jaką należałoby wydać na publikację lub emisję przekazu dla danego miasta. Ekwiwalent materiałów na temat stolicy Polski wyniósł 3 mld złotych. Warszawa zdeklasowała tym wynikiem pozostałe miasta. Kraków, który zajął drugie miejsce pod względem liczby publikacji, osiągnął ekwiwalent o wartości 1,3 mld złotych. Natomiast Poznań - 0,8 mld złotych.

Stolica została także liderem zestawienia pod względem wskaźnika dotarcia. Liczbę potencjalnych odbiorców z informacjami o Warszawie oszacowano na poziomie 202 mld kontaktów. Drugie miejsce ponownie zajął Kraków (72 mld), a kolejne Wrocław (53 mld). Poznań uplasował się tuż za podium (50 mld).

Łódź i Kraków najczęściej w tytułach

Ciekawie prezentuje się zestawienie, prezentujące miasta dominujące w tytułach newsów prasowych i internetowych. Dziennikarze najczęściej wymieniali Łódź, która pojawiła się w tytułach aż 1164 razy. Natomiast stolica znalazła się dopiero na trzecim miejscu, za Krakowem. Warszawa została przywołana w 861 tytułach.


Raport „Stolice Regionów” to kwartalne badanie „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”, które porównuje wizerunek miast wojewódzkich w mediach. Analizie poddano materiał pochodzący z monitoringu ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln źródeł internetowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (1)

  • Zielony, 2017-01-26 21:55:21

    Kolejni dyletanci nie potrafią liczyć - badają stolice województw pomijając dużo większe od nich miasta. A nie łaska takie i takie. Ale na to trzeba mieć wiedzę, że taka Częstochowa jest dwa razy większa od Zielonej Góry czy Gorzowa. a od prawie połowy tu wymienionych w ogóle większa. ....  rozwiń



Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.