PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Pomorskie: nowe logo wypromuje region na świecie

  • PAP    15 kwietnia 2015 - 15:40
Pomorskie: nowe logo wypromuje region na świecie
mat. Urząd Marszałkowski Pomorza

Znany grafik Andrzej Pągowski jest autorem nowego znaku promocyjnego woj. pomorskiego i strategii marki: pomorskie. Znakiem regionu jest hasło: "Pomorskie - życia pełne".




Nowe logo będące elementem nowej strategii promocji regionu i cele promocji województwa pomorskiego na najbliższe lata zostały zaprezentowane w środę (15 kwietnia) w Gdańsku podczas konferencji pt. "Nowa jakość w promocji regionu".

Dyrektor departamentu turystyki i promocji pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku, Marta Chełkowska powiedziała PAP, że nowe logo oznacza też "nowe otwarcie" w promocji regionu. W minionych kilku latach pomorskie reklamowało hasło: "Pomorskie-dobry kurs". Wyjaśniła, że "to co było dotychczas, było bardzo związane z turystyką, a władzom regionu zależy na tym, aby pokazać całą gospodarkę, nie tylko turystykę".

Tłumaczyła, że wykorzystany w grafice znaku granatowy kolor oznacza nadmorskie położenie, pomarańczowy symbolizuje bursztyn, a czerwony - siłę. Uważa, że nowe logo to wizerunek marki jaką jest region, pomorskie. Przyznała, że władze regionu chcą, aby marka była rozpoznawana nie tylko w kraju, ale też w Europie i na świecie.

"Jeżeli ktoś dzięki temu znakowi zwróci na nas uwagę, zapamięta, nie musi od razu nas lubić, to później zechce zobaczyć region, poznać jego kulturę, ofertę edukacyjną" - wyjaśniła. Przyznała, że proces budowania marki regionalnej jest skomplikowany, zarówno dla mieszkańców jak i władz. "Marka to tak naprawdę wszystko, co dzieje się w naszym województwie, co świadczy o naszej przewadze wobec innych, czyli gospodarka, biznes, turystyka, architektura, atrakcyjność naszych miejscowości" - wyjaśniła.

"Strategicznym wyzwaniem jest pokazanie takiego wizerunku marki aby zainteresować turystów, przedsiębiorców, inwestorów, wszystkich tych, których uwagę chcielibyśmy zwrócić, że to my mamy przewagę konkurencyjną i jesteśmy oczekiwani, rozpoznawani na wszystkich polach"- tłumaczyła Chełkowska.

Zastępca dyrektora Departament Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego urzędu marszałkowskiego, Patrycja Szczygieł zwróciła uwagę, że regiony coraz częściej konkurują o klienta, ścigają się z pozostałymi regionami w kraju, w Europie i na świecie.

"Ta konkurencja ma trochę inny charakter, niż w przypadku przedsiębiorstw, a naszymi klientami są obecni i nowi mieszkańcy, inwestorzy, turyści" - dodała. Regiony konkurują między sobą np. o pieniądze z funduszy unijnych i publicznych, o inwestycje. Wyjaśniła, że "marka to wizerunek regionu, to coś, co mieszkańcy, region pokazują na zewnątrz; to wizja, według której postrzega nas Polska, Europa, świat".

Autor znaku, grafik Andrzej Pągowski zwrócił uwagę, że logo promocyjne "nie jest próbą zmiany godła województwa, czy zmniejszenia jego rangi". Wyjaśnił, że stworzenie znaku poprzedziła ponad półroczna praca, wywiady, rozmowy na temat funkcjonowania pomorskiego, tego, co jest w nim potrzebne.

"Wyszło np., że mieszkańcy pomorskiego należą do nielicznych w kraju zadowolonych z miejsca, w którym mieszkają więc skoro mieszkańcy są zadowoleni, to dlaczego ja miałbym tutaj nie przyjeżdżać czy prowadzić swego biznesu"- tłumaczył.

"To logo pokazuje, że każda działalność, turystyczna czy biznesowa jest tutaj mile widziana i będzie poważnie potraktowana i ma szanse na sukces" - podkreślił Pągowski. Ujawnił, że wykrzyknik specjalnie umieścił przed hasłem "Pomorskie-życia pełne" bo chciał zakłócić stereotypowe myślenie i automatycznie zwrócić uwagę.

"Specjalnie ten wykrzyknik, ten zachwyt, zainteresowanie nad Pomorskim jest na początku" - dodał. Podobną strategię autor zastosował też przy słowach - "życia pełne". "Zmiana szyku powoduje, że zwracamy uwagę na to życie, które się toczy, że mieszkańcy tutaj wymagają i realizują swoje własne życia" - wyjaśnił artysta.

Przyznał, że sukces znaku nie zależy tylko od twórcy, ale też od tego, jak samorząd, mieszkańcy, biznes wykorzystają go.

Rzeczniczka urzędu marszałkowskiego Małgorzata Pisarewicz poinformowała PAP, że nie było konkursu na wybór logo regionu. "Przedstawiciele władz województwa zaprosili Andrzeja Pągowskiego do współpracy przy tworzeniu logo" - wyjaśniła. Podała, że artysta za stworzenie znaku i strategii marki: pomorskie otrzymał ok. 90 tys. zł.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (2)

  • Agata, 2015-04-16 11:21:33

    Zal mi Pomorzan. Taki bohomaz ma ich województwo promować?
  • mieszkaniec pomorza, 2015-04-16 08:39:32

    Niestety nadal żyjemy głupotą. Pomorskie miało logo a teraz marnotrawi się pieniądze na kolejne. Przy projektowaniu dróg nie pomyślą o budowie ścieżki rowerowej a na logo i całą promocję wywalają masę pieniędzy. Gdzie tu rozum... No niestety brak. Drogi wojewódzkie naszego województwa to śmiechowisk...o a tu nowe logo robią. Wstyd tylko tak można skomentować!!!!!!  rozwiń

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.