PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Porażka Tarnowskich Gór w Tour de Pologne może okazać się sukcesem

  • TK    8 sierpnia 2018 - 13:00
Porażka Tarnowskich Gór w Tour de Pologne może okazać się sukcesem
Jeśli chodzi o promocję w mediach społecznościowych, wpadka LangTeam pomogła Tarnowskim Górom. Nie o taką promocję miastu jednak chodziło (fot. Szymon Gruchalski/LangTeam)

Tarnowskie Góry dawno nie były tak często wyszukiwaną marką w mediach społecznościowych. Ich popularność wzięła się z wpadki organizatorów Tour de Pologne. Źle pokierowano peletonem i kolarze nie przejechali rundy wokół miasta. Był to pierwszy taki przypadek w historii TdP.




  • Start do drugiego etapu 75. Tour de Pologne przejdzie do historii: z powodu pomyłki kolarze nie przejechali w Tarnowskich Górach 34-kilometrowej pętli.
  • Miasto, zamiast kilkudziesięciu minut promocji w formie bezpośredniej transmisji telewizyjnej,  dostało tylko kilka.
  • Wpadka sprawiła jednak, że Tarnowskich Gór szukano w social mediach niemal dwukrotnie częściej, niż początkowo przewidywano.

Około miliona osób wpisało frazę "Tarnowskie Góry" w mediach społecznościowych w niedzielę 5 sierpnia. Tego dnia z miasta ruszył drugi etap 75. Tour de Pologne. Chwilę po starcie organizatorzy wyścigu zaliczyli wpadkę. Zamiast skierować peleton na liczącą 34 km pętlę po mieście, kazali mu jechać prosto w kierunku Piekar Śląskich. Tarnowskie Góry straciły kilkadziesiąt minut bezpośredniej transmisji telewizyjnej.

O wpadce, a co za tym idzie – o mieście, mówiły niemal wszystkie media w Polsce.

- Niestety, technologia nie pozwala porównać tegorocznego wyniku z rokiem 2017, a nie prowadzimy takiego archiwum. Obecność miasta w social mediach w związku z pomyleniem trasy można jednak oszacować na dwukrotnie większą, niż się tego spodziewaliśmy przed wyścigiem - przekazuje Piotr Korab, naczelnik Wydziału Kultury, Turystyki i Promocji w Tarnowskich Górach.

Dla porównania, dzień po feralnym etapie TdP popularność marki "Tarnowskie Góry" w mediach społecznościowych spadła do 256 tys. wyszukiwań, a kolejnego dnia wpisywano ją do wyszukiwarek już tylko 67 tys. razy.

Czytaj także:Tour de Pologne: Korzyści kontra wady dla samorządów

Piotr Korab komentuje, że milion wyszukiwań w social mediach to dobry wynik, jednak nie o taką promocję Urzędowi Miejskiemu w Tarnowskich Górach chodziło. Miasto podpisało z LangTeam umowę na trzy lata. Zgodnie z jej zapisami, podczas trzech kolejnych edycji TdP start jednego z etapów odbyć się ma w Tarnowskich Górach. Tarnogórski magistrat miał za tę formy promocji zapłacić 600 tys. zł (po 200 tys. każdego roku). Na razie nie wiadomo, czy tym razem miasto wypłaci pełną transzę za tegoroczną edycję TdP.

- Każdego roku wpłacaliśmy nasze zobowiązanie w dwóch transzach: pierwszą przed startem, a drugą już po zakończeniu wyścigu. Otrzymywaliśmy od organizatorów raport, zawierający między innymi informacje dotyczące liczby minut transmisji telewizyjnej, w trakcie których miasto znajdowało się na antenie mediów publicznych - tłumaczy Piotr Korab. - Na razie nie ma raportu, a nasi prawnicy dokładnie analizują umowę pomiędzy miastem a LangTeamem.

Czesław Lang zapowiedział z kolei, że w ramach "rekompensaty" dla kibiców przyjedzie do Tarnowskich Gór we wrześniu. Razem z Lechem Piaseckim przejedzie feralną pętlę po mieście. Wstępny pomysł polega na połączeniu przyjazdu Langa z organizowaną w Tarnowskich Górach Krytyczną Masą Rowerową.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.