PARTNERZY PORTALU

Prezydenci miast i organizacje społeczne apelują do premiera o wsparcie transportu publicznego

  • PAP    1 października 2020 - 16:21
Prezydenci miast i organizacje społeczne apelują do premiera o wsparcie transportu publicznego
Właśnie teraz należy wspierać wszystkie miasta w inwestowaniu w poprawę i rozbudowę niezbędnej infrastruktury rowerowej i piesze(fot. ztm)

Organizacje społeczne oraz prezydenci największych miast w Polsce zaapelowali w czwartek do premiera o wsparcie finansowe inwestycji strategicznych związanych z transportem publicznym, w tym m.in. redukcję emisyjności. "Zbudujmy miasta przyszłości już teraz" — apelują.




"Pandemia COVID-19 wywołała głęboką debatę na temat odbudowy naszych miast i gospodarek w sposób, który poprawi dobrobyt ludzi i zdrowie publiczne, zmniejszy nierówności oraz odpowie na wyzwania związane z zanieczyszczeniem powietrza i kryzysem klimatycznym" - piszą do premiera Mateusza Morawieckiego sygnatariusze listu.

Przypominają, że transport publiczny jest kluczową tą usługą publiczną, która zapewnia społecznościom przystępny cenowo, równy i bezpieczny dostęp m.in. do edukacji, zatrudnienia, czy kontaktów z rodziną i przyjaciółmi oraz podkreślają, że w trakcie restrykcji wprowadzonych w związku z pandemią stanowił on bardzo ważny zasób dla ludzi, których praca jest niezbędna do funkcjonowania społeczeństwa.

strefa premium

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (3)

  • część 3., 2020-10-04 02:02:10

    "oraz o zwiększenie oferty alternatywnych środków transportu, w tym rowerów publicznych, i rozwój węzłów multimodalnych." - te całe rowery miejskie, hulajnogi, skutery i nawet auta wypożyczalne - to dodatkowe zagracanie przestrzeni publicznej, rowery miejskie diametralnie straciły na znacz...eniu odkąd pojawiły się hulajnogi( także albo jedno albo drugie - stacje roweru miejskiego stoją często bezużytecznie, to socjalizm wymuszony, każdy bardziej woli mieć własny rower - co jest własne a nie współdzielone ma sens, bo się o to dba, współdzielone oznacza niczyje to i niszczeje, nikt o to nie dba). Co do hulajnóg elektrycznych jest tego coraz więcej i wala się po chodnikach( nie ma dla tego stacji specjalnie dedykowanych) - hulajnogi powinno się traktować tak samo jak rowery - powinny się poruszać ścieżką rowerową, a nie korzystać z przestrzeni przeznaczonej dla pieszych, gdyż wówczas stanowią zagrożenie. A co do węzłów multimodalnych to są one jak najbardziej potrzebne - integrują wiele rodzajów transportu w jednym miejscu - to wygodne i praktyczne, zapewniają możliwości przesiadkowe. Skutery cieszą się znikomą popularnością, nikłą, ludzie wolą motory ale własne nie współdzielone, a co do samochodów wypożyczalnych - to samo co chociażby z rowerami - posiadanie na własność środka lokomocji to coś pożądanego, współdzielenie to komunistyczno-socjalistyczne zwyczaje. Poza tym to całe współdzielenie ma też jeden haczyk - pobierz aplikację, załóż konto, zapłać bezgotówkowo za usługę.  rozwiń
  • część 2., 2020-10-04 01:46:10

    "inwestycje w redukcję emisyjności i modernizację systemów transportu publicznego, które zagwarantują, że nowe i rozszerzone usługi będą obsługiwane przez pojazdy zeroemisyjne" - jeżeli chodzi o to, żeby np. likwidować papierowe bilety jednorazowe, a tym samym i biletomaty w pojazdach cele...m tego by wymusić na pasażerach płacenie za bilety bezgotówkowo używając w tym celu aplikacji smartfonowych tudzież karty kredytowej to wykluczone - to nie jest działanie pomocne ludziom a tylko irytujące i utrudniające życie - taka oszczędność kosztem inwigilacji i zniewalania, i powiedzą ci, że to w trosce o klimat/ekologię albo zgodne z wytycznymi UE tudzież z tzw. zrównoważonym rozwojem ale zapytać wcześniej o zdanie czy zgodę pasażerów w takiej materii to już często nie łaska, tylko wciskanie odgórnie kitu, że niby społeczeństwo tego oczekuje - ciekawe jak, skoro nawet nie bierze udziału w jakiś sondach, ankietach, konsultacjach itp. "wsparcie miast w celu pilnego zwiększenia zarówno ilości, jak i jakości infrastruktury rowerowej i pieszej" - po co? mało to ścieżek rowerowych w ciągu ostatniej perspektywy budżetowej UE powstało w miastach, sorry ale nie ma takiej opcji by możliwość transportową ograniczyć tylko do rowerów, podporządkowując rowerzystom wszystkie drogi i przydroża, a co do infrastruktury pieszej - znaczy co? ulice zamieniać w place i deptaki w ten sposób usilnie uniemożliwiając poruszanie się transportem indywidualnym czy zbiorowym( bo ten też by wówczas oberwał)? Żarty.  rozwiń
  • cześć 1., 2020-10-04 01:33:57

    "pomoc dla organizatorów systemów transportu publicznego w przezwyciężeniu finansowych konsekwencji COVID-19" - to jak najbardziej potrzebne, to się zgadza, nie ulega wątpliwości, "i zapewnieniu zasobów finansowych potrzebnych do rozszerzenia i wykorzystania inteligentnych technologii... w celu zapewnienia bezpieczeństwa pasażerom" - to niekoniecznie, te pseudo-inteligentne technologie nie służą wcale zwiększaniu bezpieczeństwa a zakusom inwigilacyjnym, inteligentne, smart technologie są tylko dlatego takimi przydomkami określane z uwagi na możliwość zbieractwa i analizy danych w ramach gospodarki opartej o dane - nadmierne śledzenie nie powoduje zwiększenia poczucia bezpieczeństwa a tylko irytuje, to tak jakby zawsze i wszędzie coś cię obserwowało - no chyba, że dążymy do budowania tzw. invigilacity - miasta pełnego kontroli, inwigilacji, zniewolenia - inna nazwa - smart city, inteligentne miasto( paradoksalnie im bardziej smart, inteligentne stają się przedmioty od smartfonów począwszy i miasta tym niestety ale coraz większe następuje rozleniwianie, ogłupianie i uzależnianie obywateli od takich pseudo-innowacji przy dodatkowym odbieraniu im czasu, zdrowia, prywatności i wolności).  rozwiń

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!