PARTNER PORTALU
  • BGK

Przyciągają turystów i biznes. Oto najbardziej prestiżowe ulice polskich miast

  • AKC    28 grudnia 2018 - 08:38
Przyciągają turystów i biznes. Oto najbardziej prestiżowe ulice polskich miast
Wśród najbardziej atrakcyjnych ulic w Polsce jest Świdnicka we Wrocławiu (wroclaw.pl)

Świdnicka we Wrocławiu; Nowy Świat, Marszałkowska i Chmielna w Warszawie; Floriańska w Krakowie; Półwiejska w Poznaniu, Długi Targ w Gdańsku i Krupówki w Zakopanem – to ulice z największym potencjałem handlowym, które znalazły się w najnowszym rankingu CBRE „TOP10 high streets w Polsce”.




  • Wyróżnione ulice w Rankingu CBRE “TOP10 high streets” łączą ze sobą prestiżowe obiekty handlowo–biurowe z walorami turystycznymi miast.
  • To, według organizatorów rankingu, przekłada się na wzrost zainteresowania turystów i klientów, a w efekcie inwestorów.
  • High streets to najbardziej prestiżowe adresy w miastach, najważniejsze ulice handlowe, które pełnią kilka funkcji jednocześnie.

CBRE to największa na świecie firma doradcza i inwestycyjna działająca w sektorze nieruchomości komercyjnych (pod względem przychodów za rok 2017).

Atrakcyjne pod wieloma względami

Wyróżnione ulice w Rankingu CBRE “TOP10 high streets” łączą ze sobą prestiżowe obiekty handlowo–biurowe z walorami turystycznymi miast. A to według organizatorów rankingu przekłada się na wzrost zainteresowania turystów i klientów, a w efekcie inwestorów. Przykładem jest ul. Świdnicka we Wrocławiu, Nowy Świat, Marszałkowska i Chmielna w Warszawie, Floriańska w Krakowie, Półwiejska w Poznaniu, Długi Targ w Gdańsku i Krupówki w Zakopanem.

- High streets to najbardziej prestiżowe adresy w miastach, najważniejsze ulice handlowe, które pełnią kilka funkcji jednocześnie. Są zlokalizowane w centrach miast, z dobrym dojazdem, blisko popularnych, miejskich obiektów turystycznych. Przyciągają zarówno najbardziej prestiżowe marki, jak również te lokalne i unikalne - mówi Renata Kamińska, ekspert ds. ulic handlowych w CBRE.

Czytaj też: Wrocław wśród stu najlepszych miast do życia na świecie

CBRE prognozuje, że w ciągu 10 lat na polskich ulicach handlowych nastąpi przyrost powierzchni handlowej o ok. 15-20 proc. Wzrost ten będzie związany zarówno z powstawaniem nowych ulic, jak i rozwojem już istniejących.

Ulice wizytówkami miast

Obecnie na ul. Świdnickiej we Wrocławiu klientów przyciągają przede wszystkim domy handlowe Renoma i Arkady. Oprócz handlu, na ulicy wyłączonej z ruchu kołowego, kwitnie życie towarzyskie. To także trasa do popularnych miejsc rozrywki: Teatru Muzycznego „Capitol”, Dolnośląskiego Centrum Filmowego oraz knajp i pubów wzdłuż ulicy Bogusławskiego - wyliczają organizatorzy Rankingu CBRE “TOP10 high streets”.

Czytaj też: Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia prezentuje film o infrastrukturze, biznesie i pracownikach

- Przez ostatnie lata ulica Świdnicka na powrót stała się wizytówką Wrocławia, jest chętnie odwiedzana przez turystów i mieszkańców. Powstały nowe kawiarnie i restauracje, wizualnie przestrzeń zyskała na jakości. Rozkwitają przyległe uliczki, tworząc razem ze Świdnicką prawdziwe Centrum Staromiejskie - mówi Katarzyna Chrobak-Eilmes, Biuro Rozwoju Gospodarczego w Urzędzie Miejskim we Wrocławiu.

- Jest to efekt współpracy i przejęcia odpowiedzialności przez zainteresowanych, gdyż to jaka ma być ulica, to jak się zmienia - nie zależy tylko od miasta. Ważna jest oferta, a tę tworzą przedsiębiorcy w odpowiedzi na potrzeby mieszkańców. Oczywiście jest jeszcze wiele do zrobienia, dlatego tak liczy się partnerskie zaangażowanie i ustalanie wspólnych celów i działań - dodaje Golak.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.