PARTNER PORTALU
  • BGK

Ruda Śląska rozpoczyna konsultacje ws. uchwały reklamowej

  • PAP/rs    24 stycznia 2018 - 17:28
Ruda Śląska rozpoczyna konsultacje ws. uchwały reklamowej
Samorząd Rudy Śląskiej rozpoczął konsultacje poprzedzające przygotowanie projektu tzw. uchwały reklamowej. (Fot. PTWP/Krzysztof Kusz)

Samorząd Rudy Śląskiej rozpoczął konsultacje poprzedzające przygotowanie projektu tzw. uchwały reklamowej. Chodzi o uporządkowanie reklam, szyldów, elementów małej architektury czy ogrodzeń. Miasto pyta mieszkańców m.in., w jakim stopniu uważają to za potrzebne.




  • Przedstawiciele rudzkiego samorządu deklarują świadomość złożoności problemu obecności tablic, szyldów i innych form reklamy w mieście.
  • Z jednej strony dla wielu psują one estetykę krajobrazu, z drugiej - przedsiębiorcy chcą informować o swojej ofercie czy lokalizacji.
  • W badaniu ankietowym mieszkańcy Rudy Śląskiej mogą wziąć udział do 14 marca br. - poprzez wypełnienie ankiety w internecie, dostępnej ze strony samorządu miasta, lub też wydrukowanie formularza i wrzucenie wypełnionego do urny w magistracie.

- Dzięki zebranym wynikom można będzie odpowiedzieć na pytanie, czy i w jakim stopniu użytkownicy przestrzeni publicznych zgłaszają chęć zmiany ich wyglądu w zakresie nośników reklamowych, obiektów małej architektury oraz ogrodzeń, a także jakie kroki i rozstrzygnięcia należy podjąć na kolejnym etapie prac nad uchwałą - wyjaśnił cytowany w środowej informacji urzędu miasta naczelnik jego wydziału urbanistyki i architektury Daniel Nowok.

- Podjęcie uchwały reklamowej będzie kolejnym krokiem w dążeniu do zapewnienia ładu przestrzennego oraz zachowania walorów architektonicznych i krajobrazowych w Rudzie Śląskiej. Poprawa przejrzystości przestrzeni publicznych to działanie mogące przyczynić się do wzrostu atrakcyjności miasta nie tylko pod względem walorów estetycznych, ale także inwestycyjnych - zaznaczyła prezydent miasta Grażyna Dziedzic.

Przedstawiciele rudzkiego samorządu deklarują świadomość złożoności problemu obecności tablic, szyldów i innych form reklamy w mieście. Z jednej strony dla wielu psują one estetykę krajobrazu, z drugiej - przedsiębiorcy chcą informować o swojej ofercie czy lokalizacji.

- Dlatego w tej sprawie szczególnie ważny jest dla nas głos mieszkańców, którzy dzięki ankiecie mogą przekazać nam swoje oczekiwania - podkreślił wiceprezydent miasta ds. zagospodarowania przestrzennego Michał Pierończyk.

W badaniu ankietowym mieszkańcy Rudy Śląskiej mogą wziąć udział do 14 marca br. - poprzez wypełnienie ankiety w internecie, dostępnej ze strony samorządu miasta, lub też wydrukowanie formularza i wrzucenie wypełnionego do urny w magistracie. Zainteresowani mogą też kontaktować się z wydziałem urbanistyki i architektury rudzkiego magistratu.

Samorządy mogą przyjmować tzw. uchwały reklamowe (nazywane też nieraz "krajobrazowymi") na podstawie wprowadzonej w 2015 r. nowelizacji ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Uchwała może określać zasady i warunki sytuowania obiektów małej architektury, tablic i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabaryty, standardy jakościowe oraz rodzaje materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane.

Zgodnie z ustawą, rada gminy musi najpierw przyjąć uchwałę intencyjną w sprawie przygotowania projektu - w Rudzie Śląskiej nastąpiło to w marcu ub. roku.

Od listopada 2015 r. nad swoją uchwałą krajobrazową pracuje też już samorząd Katowic. Na początku stycznia br. miasto podało, że na podstawie uwag i opinii uczestników konsultacji poprzedzających przygotowanie projektu uchwały sformułowano łącznie ponad 60 wniosków.

Wcześniej zewnętrzna firma na zlecenie samorządu m.in. zinwentaryzowała pod kątem uchwały wybrane miejsca i obszary miasta, zaproponowała jego podział na strefy, w których powinno wystąpić zróżnicowanie regulacji prawnych, a także przygotowała wstępne założenia dla potrzeb opracowania projektu. Po zakończeniu wstępnych konsultacji, Katowice miały zacząć przygotowywanie prognozy finansowej szacującej koszty wprowadzenia regulacji krajobrazowych. Dalszym konsultacjom ma też jeszcze podlegać sam projekt.

W maju 2014 r. katowiccy radni zdecydowali już o zakazie reklam wielkoformatowych w modernistycznej części śródmieścia - na podstawie uchwalonego wówczas miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.




Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.