PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Samorząd województwa lubelskiego przeznaczy 200 tys. zł na reality show w TVP

  • Michał Wroński    25 lutego 2020 - 18:21
Samorząd województwa lubelskiego przeznaczy 200 tys. zł na reality show w TVP
Promowanie się miast i województw poprzez dotowanie produkcji filmowych nie jest nowym pomysłem (fot. pixabay.com)

Samorząd województwa lubelskiego dołoży 200 tysięcy złotych do przygotowywanego przez TVP programu „8 wspaniałych”. Władze regionu mówią o szansie na promocję turystycznych atrakcji Lubelszczyzny, opozycja o dotowaniu TVP z samorządowego budżetu.




  • Przedstawiciele władz województwa przekonują, że program będzie oglądany przez miliony widzów, co przełoży się na promocję turystycznych walorów regionu.
  • Opozycja proponuje, by pieniądze, zamiast na program TVP, przekazać na wyposażenie Centrum Onkologii Ziemi Lubelskiej.
  • Promowanie się miast i województw poprzez dotowanie produkcji filmowych nie jest nowym pomysłem. Zabiegi te nie zawsze jednak przynoszą zakładane efekty.

Jak donosi "Dziennik Wschodni", o tym, że produkcja TVP zostanie dofinansowana z budżetu województwa radni sejmiku dowiedzieli się z raportu z prac zarządu, jaki otrzymali przed sesją. Pieniądze mają zostać przekazane w ramach działania „Marketing gospodarczy województwa lubelskiego”.

Wyprodukowany dzięki temu wsparciu program ma się pojawić w TVP 1 i TVP Rozrywka oraz na stronie VOD.tvp.pl. DW informuje, że program ma mieć 10 odcinków i być utrzymany w konwencji reality show, prowadzić ma go znana z programu „Rolnik szuka żony” Marta Manowska i że w castingach TVP szukała mężczyzn chcących „zwiększyć swoją atrakcyjność u kobiet, poprawić kondycję fizyczną, zrzucić zbędne kilogramy czy rozprawić z własną nieśmiałością”.

Czytaj: Miasta lubią filmowców. Z wzajemnością

Przedstawiciele władz regionu przekonują, że program będzie oglądany przez miliony widzów, co przełoży się na promocję turystycznych walorów regionu (przed każdym odcinkiem ma się pojawiać plansza z logiem województwa oraz jego hasło promocyjne).

Inaczej na sprawę patrzy opozycja, która buduje analogie do niedawnej decyzji Sejmu o przekazaniu TVP 2 mld zł i retorycznie pyta, czy samorządy również mają dofinansować programy TVP. Proponuje też, by pieniądze, zamiast na program TVP, przekazać na wyposażenie Centrum Onkologii Ziemi Lubelskiej.

Promowanie się miast i województw poprzez dotowanie produkcji filmowych nie jest jednak bynajmniej pomysłem wyłącznie samorządowców z woj. lubelskiego. W 2015 swój fundusz filmowy uruchomiło woj. kujawsko-pomorskie, a dwa lata później warmińsko-mazurskie. Powstały dzięki współpracy Krakowa, województwa małopolskiego i Krakowskiego Biura Festiwalowego.

Regionalny Fundusz Filmowy w Krakowie dołożył się do kilkudziesięciu różnych produkcji. W roku 2019 Samorząd województwa kujawsko-pomorskiego uruchomił Kujawy Pomorze Film Office, mający stanowić „punkt kontaktowy dla twórców i producentów”, zainteresowanych realizacją produkcji filmowych na terenie tego regionu. Biuro ma im służy szeroką pomocą – od wskazania miejsc, w których można ulokować filmową narrację, po uzyskanie zgód np. na zamknięcie odcinka drogi na potrzeby filmowców. Nie zawsze tego typu promocja się popłaca – z początkiem tego roku głośno było o wpadce samorządu Podlasia, który zapłacił jednemu z youtuberów za produkcję filmu mającego promować region, a po jego upublicznieniu marszałek województwa przepraszał mieszkańców za efekt tej produkcji, zaś urzędnicy rozważali możliwości działań prawnych m.in. w zakresie naruszenia wizerunku i reputacji województwa.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.