PARTNER PORTALU

Samorządowcy bez pomysłu w sieci

    PAP    29 czerwca 2011 - 16:43
Samorządowcy bez pomysłu w sieci

Politycy wykorzystują internet nieprzemyślanie, kierując się modą, a nie świadomą strategią - wynika z raportu Instytutu Spraw Publicznych.




Zaprezentowany w środę w siedzibie ISP w Warszawie raport "Kampania w sieci" dotyczy obecności w internecie kandydatów startujących w ubiegłorocznych wyborach samorządowych. Koncentruje się na kandydatach na prezydentów miast. Raport przygotował zespół badaczy z Uniwersytetu Warszawskiego i Politechniki Warszawskiej pod kierownictwem dr. Jana Zająca i dr. Dominika Batorskiego.

Prezentując raport eksperci zwracali uwagę, że obecność polskich polityków w sieci bardzo często ma charakter okazjonalny, związany z prowadzoną kampanią wyborczą. - W polskich warunkach bardzo często jest tak, że najpierw się ogłasza, że się będzie kandydować, a dopiero potem zaczyna się myśleć o tym, jak zaistnieć w internecie - powiedział Zając. Zaznaczył, że w ten sposób kandydaci przegapiają szczyt zainteresowania nimi internautów, który ma miejsce właśnie w momencie poinformowania o tym, że ubiegają się o mandat.

Czytaj też: Celebryci i tak wygraliby z samorządowcami...

Zając zwrócił też uwagę, że politycy bardzo rzadko wykorzystują oferowane przez internet możliwości bezpośredniej komunikacji z wyborcami. Jak mówił, wykorzystują sieć w sposób tradycyjny jako medium nadawcze, opierając się na jednostronnej komunikacji.

- Obserwując blogi znanych polityków, można zauważyć, że najczęściej są one środkiem dotarcia do innych mediów - są pisane dla dziennikarzy, którzy powielają co bardziej kontrowersyjne tezy, pojawiające się na nich. Rzadko kiedy blogi polityków mają charakter głębszej, bezpośredniej komunikacji z wyborcami - zauważył.

Zając przywołał umieszczone w raporcie dane z badania nazwanego "Tajemniczy wyborca". Polegało ono na sprawdzeniu, czy kandydaci na prezydentów miast lub ich sztaby udzielą wyborcom odpowiedzi na pytania dotyczące programu wyborczego. Wystandaryzowane pytania badacze zadawali za pomocą kanałów komunikacji udostępnionych przez kandydatów: poczty elektronicznej, oficjalnego profilu w serwisie Facebook lub formularza na stronie internetowej.

Czytaj też: Burmistrzowie nie odpowiadają na mejle

Jak się okazało, na pytania wesłane e-mailem odpowiedziało jedynie 38 proc. kandydatów, reszta je zignorowała. Jeszcze mniej - 28 proc. - odpowiedziało na pytania zadane poprzez formularz umieszczony na stronie internetowej kandydata. Najmniej skutecznym kanałem komunikacji z kandydatami okazał się ich oficjalny profil w serwisie Facebook. Jedynie 13 proc. pytań zadanych tą drogą doczekało się odpowiedzi.

Według raportu, w czasie kampanii samorządowej własne strony internetowe miało 71 proc. kandydatów na prezydentów miast, w tym 31 proc. miało strony z własnym nazwiskiem w domenie. Batorski zaznaczył jednak, że zastosowane na nich narzędzia często sprawiały wrażenie dobranych przypadkowo i chaotycznie. Strony internetowe kandydatów służyły głównie do celów informacyjnych, przy czym - zaznaczył ekspert - rzadko były aktualizowane.




Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę


×
KOMENTARZE (3)

  • JEJEJE, 2011-07-05 13:19:06

    Wspólnie coś wymyślą,czyż nie?ZAWSZE lepiej działać wspólnie...
  • Bramkarz, 2011-06-30 23:04:17

    najgorsze to nie mieć pomysłu... to przykre...
  • Kamienn, 2011-06-29 17:13:13

    a może jednak da się coś pomyśleć aby było w tym internecie coś CZYTNĄĆ o tych samorządach?


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!