PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Samorządy aktywne w social mediach. Informacja i promocja w jednym

  • Mariusz Gadomski    27 stycznia 2019 - 06:00
Samorządy aktywne w social mediach. Informacja i promocja w jednym
Największy przyrost liczby fanów na Facebooku w ostatnim miesiącu odnotowało miasto stołeczne Warszawa (fot.facebook)

Samorządy wykorzystują social media jako platformę informacyjną i promocyjną. To, jak dużą siłę oddziaływania ma Facebook czy Twitter pokazały ostatnie wybory. Promocja w mediach społecznościowych nie polega jednak na publikowaniu postów bez ładu i składu. Musi być prowadzona w sposób bardziej usystematyzowany i zaplanowany.




  • Media społecznościowe to najbardziej dogodna i jedna z najtańszych form promocji gminy, regionu czy instytucji samorządowej. Dostrzegają to duże samorządy, ale i średnie miasta.
  • Żeby działania promocyjne spełniały swoją rolę, muszą być nie tylko starannie prowadzone i aktualne, ale powinny być adresowane do określonej grupy odbiorców i zachęcające do interakcji.
  • Social media są szczególnie skuteczne w działaniach promujących turystykę.

Jak wynika z analiz aktywności w mediach społecznościowych, największe miasta mogą pochwalić się największą liczbą fanów na swoich facebookowych profilach. Oficjalne profile Łodzi, Warszawy, Krakowa, Gdańska czy Poznania mają po ponad 200 tys. fanów, z tym że największy przyrost w liczbie fanów w ostatnim miesiącu odnotowało miasto stołeczne Warszawa.

Także Warszawa ma najwięcej obserwujących na Twitterze. Tu stolica zostawia jednak inne miasta daleko w tyle.

 

Łódź: Kreujemy nowoczesny wizerunek miasta

Od lat liderami social mediów wśród samorządów są duże miasta. Jednym z nich jest Łódź.

- Urząd Miasta Łodzi prowadzi trzy oficjalne kanały w social mediach. Na Facebooku nasz miejski fanpage „Łódź” ma obecnie 301 polubień. Na Instagramie profil „Kocham Łódź” obserwuje 44,1 tysiąca użytkowników. Jeśli chodzi natomiast o Twittera, „Łódź” odnotowała ostatnio 4,9 tysiąca obserwujących – wylicza Grzegorz Gawlik, główny specjalista w Biurze Rzecznika Prasowego i Nowych Mediów Urzędu Miasta Łodzi.

Już same liczby dużo mówią o aktywności łódzkiego samorządu miejskiego w mediach społecznościowych. Ale liczby to nie wszystko. Działalność w tym obszarze ma na celu przekazywanie informacji o wydarzeniach, atrakcjach i inwestycjach.

Ogromna popularność i sukces takich wydarzeń, jak np. „Light Move Festival”, „Noc Muzeów” czy „Jarmark Bożonarodzeniowy” to w znacznej mierze efekt publikowanych w social mediach informacji, zdjęć czy plików filmowych. „LMF” obserwowało w 2018 roku na Instagramie ponad 6 tysięcy użytkowników. Chociaż „Noc Muzeów”odbędzie się w Łodzi w połowie maja, na Facebooku już 11 tysięcy użytkowników wyraziło zainteresowanie tym wydarzeniem. Aktywna obecność w social mediach pozwala miastu na kreowanie nowoczesnego wizerunku Łodzi.





REKLAMA




×
KOMENTARZE (1)

  • Jolka, 2019-01-31 15:52:14

    promocja w social mediach zawsze dobra rzecz. Ja mam swoją firmę i prowadzę fb i staram się aktywnie prowadzić profil. W mojej branży też warto jeździć na targi i tam się promować jako alternatywny sposób bo nie można tylko do mediów społeczność. Wybieram się w lutym na remadaysy żeby tam wypromować... swoje produkty :)  rozwiń

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.